Egy kis történelem – mert a Daciának lelke van
A Dacia története nem egy hollywoodi blockbuster, hanem inkább egy kelet-európai kultfilm, tele kalanddal, megpróbáltatással és egy kis rozsdával.
-
1966: A román kormány úgy döntött, hogy ideje egy saját autómárkát létrehozni, mert mégsem lehet örökké Trabanttal járni.
-
1968: Megszületik az első Dacia modell, a Dacia 1100 – ami gyakorlatilag egy Renault 8 licenc alapján készült, de legalább román stílusban szerelve.
-
1969: Jön a legendás Dacia 1300, ami egy Renault 12 testvérmodell volt. És itt kezdődött minden. Komolyan. Még ma is látsz belőle működő példányokat… ami vagy a tartósság, vagy a szerelők hősiességének köszönhető.
A Dacia nem csak autó – életérzés
A Dacia mindig is egyszerű volt, de szerethető. Nem flancolt, nem villogott. Csak ment. Vagy legalábbis próbált. És ettől lett ikonikus. Ha neked volt gyerekkorodban Daciád, te vagy a sztori. Ha nem volt, akkor most jött el az idő, hogy beszerezd – legalább méretarányosan.
Ikonikus Dacia modellek – a nosztalgia bajnokai
Dacia 1300 – Az örök klasszikus
-
A Dacia, amit a nagybácsi még mindig büszkén hajt.
-
Ha belülről nézed, egy időutazás. Ha kívülről, akkor is.
-
Volt mindenre is jó: nászútra, disznóvágásra, sőt, még határsértésre is a ’80-as években.
Dacia 1310 – A facelift mestere
-
Ugyanaz, mint a 1300, csak más a hűtőrács. Meg talán a színe.
-
A világ első autója, amit 35 éven át gyártottak, szinte változatlanul. Ha ez nem kitartás, akkor semmi!
Dacia Duster – A hős, aki nem kér sokat
-
2010-ben robbant be, és azóta is hódít.
-
Egy SUV, ami terepen is tud menni – nem csak parkolni a plázában.
-
A kocsi, amiről az emberek azt hiszik, francia, de valójában román szív dobog benne.
Dacia Spring EV – Az elektromos forradalom meglepetése
-
A legolcsóbb elektromos autó Európában. És nem csak az ára alacsony – a szénlábnyoma is.
-
Ha szeretnél zöld lenni, de a pénztárcád nem bio, akkor itt a megoldás.
Hírességek, akik Daciához nyúltak (igen, tényleg!)
Na jó, lehet, hogy Brad Pitt nem vezetett Daciát, de a márkának mégis volt pár meglepő rajongója:
-
Jeremy Clarkson (Top Gear) egyszer azt mondta a Dacia Dusterről: "Ez az autó nem próbál többnek látszani, mint ami. Ezért szerethető."
-
James May is dicsérte a Springet, mondván, hogy végre egy elektromos autó, amit meg lehet engedni magunknak.
-
Kelet-európai punkzenészek, filmrendezők és karbantartók – náluk a Dacia nemcsak jármű, hanem stílus.
És ne felejtsük el: a Dacia 1300-nak főszerep jutott több román és kelet-európai filmben, ahol gyakran üldözéses jelenetekben is megállta a helyét… vagy legalább elindult.
Miért veszel Daciát? Mert őrülten szerethető
Ez nem egy német prémium autó. Nem is akar az lenni. Ez egy Dacia.
És ami még jobb: már kicsiben is megveheted! Webáruházunkban élethű méretarányos Dacia modellautók közül választhatsz. Gyűjteménybe, ajándéknak vagy csak úgy, mert szeretnél valamit, ami mosolyt csal az arcodra minden alkalommal, amikor ránézel.
A Dacia nem csak a múlt, hanem a polcod jövője!
Képzeld el: ott van a vitrinedben egy Dacia 1300, ragyogó metálkék színben. Vagy egy Duster terepszínű kivitelben. Esetleg a kis elektromos Spring, mint egy jövőből jött játék.
Minden modellautónk:
Rendeld meg most, és vezesd be a Dacia életérzést a nappalidba!
Záró gondolat – oszd meg, nevess, nosztalgiázz!
A Dacia olyan, mint a jó székely vicc: egyszerű, de ütős. És ha te is úgy érzed, hogy a világ túl komolyan veszi magát, akkor egy Dacia modellautóval egy kis humort, történelmet és szerethető egyszerűséget is viszel az életedbe.
Ne tartsd magadban – oszd meg a cikket, hogy más is lássa: a Dacia több, mint autó. Egy generáció emléke. Egy másik nevetése. Egy harmadik garázsának ékköve.
Nagy márkák, apró részletek – blogunkban bemutatjuk az autógyártókat és a modellautó-készítőket is!
Edicola:
Dacia 1300 (1970) piros