A Honda nemcsak autók és motorkerékpárok gyártásában jeleskedik; kínálatukban megtalálhatók kertészeti gépek, tengeri motorok, személyi vízi járművek és áramfejlesztők is. A vállalat folyamatosan fektet be az innovációba: 2013-ban például bevételeinek körülbelül 5,7%-át (6,8 milliárd USD) kutatás-fejlesztésre fordította. Emellett már 1986 óta foglalkozik mesterséges intelligenciával és robotikával is; az ASIMO robotjukat 2000-ben mutatták be.
A Honda ambíciói azonban nem állnak meg az autók és motorkerékpárok világánál. Az GE Honda Aero Engines közös vállalat megalapításával és a Honda HA-420 HondaJet repülőgép gyártásának megkezdésével az űripar felé is nyitottak. Ezen kívül két közös vállalatot működtetnek Kínában: Dongfeng Hondát és GAC Hondát.
Soichiro Honda: Az autóipar úttörője és innovátora
Soichiro Honda neve összefonódott az autóipar fejlődésével és innovációjával, amelynek alapjait már fiatal korában letette. A Honda Motor Co. megalapítója, aki 1906-ban született, már korán megmutatta szenvedélyét az autók iránt. Munkásévei alatt a híres Art Shokai garázsban dolgozott, ahol nemcsak autók tuningjával foglalkozott, hanem versenyeken is részt vett. E tapasztalatok formálták későbbi vállalkozását és sikerét. 1937-ben Soichiro Honda barátja, Kato Shichirō támogatásával megalapította a Tōkai Seiki vállalatot, amelynek célja dugattyúgyűrűk gyártása volt. A kezdeti nehézségek ellenére a vállalat elnyerte a Toyota beszállítói szerződését. Azonban a termékek gyenge minősége miatt hamarosan elvesztették ezt a lehetőséget. Honda nem adta fel, hanem további tudást keresett; elvégezte a szerelő iskolát, és bejárta Japán gyárait, hogy megismerje a Toyota híres minőségellenőrzési folyamatát, az úgynevezett "öt miértet". 1941-re sikerült olyan automatizált folyamatot kidolgoznia, amely lehetővé tette számukra a megfelelő minőségű dugattyúgyűrűk tömeggyártását.
A második világháború alatt a Tōkai Seiki-t állami irányítás alá helyezték, és Honda elnöki pozíciójától visszalépve lett a cég vezető igazgatója, miután a Toyota 40%-os részesedést szerzett a vállalatban. Ekkor Honda segített más cégeknek is a katonai repülőgépek propellereinek gyártási folyamatának automatizálásában. A háború végén azonban súlyos csapás érte vállalatát: egy amerikai B-29-es bombázó támadása következtében az egyik gyáruk megsemmisült, míg egy másik a Mikawa földrengés következtében összedőlt 1945 januárjában. A háború után Soichiro Honda eladta maradványait a Toyotának 450 000 jenért, amelyből megalapította a Honda Műszaki Kutatóintézetet 1946 októberében.
A Honda története: Az első lépések az autóiparban
A Honda Motor Company története a kis létszámú, de ambiciózus csapat munkájával kezdődött. Csak tizenkét ember dolgozott egy mindössze 16 m²-es kis fészerben, ahol improvizált motoros kerékpárokat építettek és adtak el. A motorok alapanyaga 500 darab, kétütemű, 50 cc-s Tohatsu hadsereg által surpluszként forgalomba hozott rádiógenerátor motor volt. Amikor ezek a motorok elfogytak, Honda elkezdte saját Tohatsu motorjának másolatát gyártani, amelyet a vásárlóknak szállítottak, hogy azokat a kerékpárjaikra szerelhessék. Ezt a modellt Honda A-Type-nak nevezték el, és „Bata Bata” néven vált ismertté, a motor hangja után.
1949-ben a Honda Technikai Kutatóintézet felszámolásra került, mindössze ¥1,000,000-ért (körülbelül 5000 USD-nak megfelelő összeg). Ebből az összegből alakult meg a Honda Motor Co., Ltd. Ugyanebben az időszakban Soichiro Honda alkalmazta Kihachiro Kawashimát és Takeo Fujisawát, akik nélkülözhetetlen üzleti és marketing szakértelemmel járultak hozzá a cég fejlődéséhez. Soichiro Honda technikai hajlamait remekül kiegészítette Fujisawa üzleti érzéke. Ez a szoros partnerség egészen 1973 októberéig tartott.
A Honda első teljes motorkerékpárja, amelynek kerete és motorja is saját gyártású volt, az 1949-es D-Type volt, amely már Dream néven futott. A vállalat gyorsan növekedett: 1961-re elérte első Grand Prix győzelmét és világbajnoki címét a 125 cc és 250 cc kategóriákban. Ennek eredményeként a Honda Motor Company 1964-re a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőtte ki magát.
A Honda első sorozatgyártású autója a T360 mini pickup volt, amely 1963 augusztusában került forgalomba. A kis 356 cc-s négyhengeres benzinmotorjával a T360 a kedvezményes Kei autó adósávba tartozott. Ezt követte az S500 sportautó, amely szintén 1963 októberében jelent meg. Az S500 lánchajtása jól tükrözte a Honda motorkerékpár-gyártási hagyományait.
Az Acura bevezetése
1986-ban a Honda bemutatta az Acura márkát az amerikai piacon, hogy betörjön a prémium autók szegmensébe. Az Acura nem csupán egy új név volt; ez volt a Honda első lépése afelé, hogy megszólítsa azokat a vásárlókat, akik a luxus és teljesítmény iránt érdeklődtek. Az Acura modellek, mint például az Integra és Legend, gyorsan népszerűvé váltak, ami hozzájárult a Honda hírnevének növeléséhez az Egyesült Államokban.
Honda NSX: A szuperautó úttörője
1991-ben debütált a Honda NSX, amely nemcsak technológiai újításával tűnt ki, hanem formatervezésével is. Ez volt az első teljesen alumínium monocoque jármű, amely középmotoros V6-os motort használt változó szelepvezérléssel. A NSX nem csupán egy sportautó volt; inkább egy mérföldkő a Honda számára, amely megmutatta, hogy képesek versenyezni olyan neves márkákkal, mint a Ferrari vagy a Porsche.
1990-ben Tadashi Kume vezérigazgatót Nobuhiko Kawamoto váltotta fel. Kawamoto kiválasztása egy baráti rivalizálás eredménye volt Shoichiro Irimajiri között, aki szintén jelentős szerepet játszott a Honda amerikai gyártási tevékenységének megerősítésében. Azonban az 1990-es évek elején a Honda nehézségekkel küzdött: más japán autógyártók gyorsabban fejlődtek, mint ő. A pickupok és SUV-k iránti kereslet hirtelen megnövekedett, ami váratlan kihívások elé állította a céget. A Honda piaci helyzete komoly kockázatokat rejtett magában; 1992-re és 1993-ra olyan pletykák kezdtek terjedni, amelyek szerint a Mitsubishi Motors elleni ellenséges felvásárlás fenyegette őket. Ez különösen aggasztó volt egy olyan időszakban, amikor a Mitsubishi profitja jelentős növekedést mutatott.
A Honda újjászületése és innovációja
Kawamoto érkezése új irányt adott a vállalatnak. Az ő vezetésével a Honda gyorsan alkalmazkodott a piaci igényekhez, és a termékfejlesztést olyan irányba terelte, amely összhangban állt a vásárlói elvárásokkal. Kawamoto elsődleges célja az volt, hogy megszüntesse a vállalaton belüli stagnálást. Az általa irányított piacközpontú termékfejlesztés eredményeként születtek meg olyan ikonikus járművek, mint az első generációs Odyssey és a CR-V. Ezek a modellek nemcsak hogy felkeltették a vásárlók figyelmét, de hozzájárultak ahhoz is, hogy a Honda sikeresen versenyezzen más autógyártókkal. Ezzel párhuzamosan Kawamoto döntései azt is jelentették, hogy a vállalat háttérbe szorította a sokáig népszerű sedánokat és kupékat, amelyek inkább az mérnökök preferenciáit tükrözték.
Formula 1: Egy meglepetés kivonulás
Talán a legmegdöbbentőbb lépése Kawamotónak az volt, amikor 1992 végén bejelentette, hogy a Honda leállítja Formula 1-es részvételét. A döntés mögött költségcsökkentési törekvések álltak, különös figyelmet fordítva arra, hogy elkerüljék a Mitsubishi által jelentett felvásárlási fenyegetést. Ezzel egy időben Kawamoto arra is törekedett, hogy a Honda környezetbarátabb arculatot öltsön magára, ami egy újabb lépést jelentett az autóipar jövője felé.
A légiipar felé fordulás
A Honda nemcsak az autóiparban történt változásokra koncentrált; 2006-ban megalapította a Honda Aircraft Company-t is. A célja az volt, hogy megkezdje a HondaJet család repülőgépeinek gyártását és értékesítését. Az első ügyfélátadások 2015 decemberében kezdődtek el. Ez az új irányvonal nemcsak új bevételi forrást teremtett a Hondának, hanem bizonyította azt is, hogy a vállalat képes kihasználni az innováció adta lehetőségeket több iparágban.
A Honda vezetése alatt folyamatosan zajlottak változások; 2015 februárjában Takanobu Ito vezérigazgató visszalépett posztjáról, helyét Takahiro Hachigo vette át. A vezetőségi váltás mellett további nyugdíjazásokra is sor került. A folyamatos átalakulás jele volt ez annak érdekében, hogy reagáljanak az ipari trendekre. A COVID-19 világjárvány hatásai sem hagyták érintetlenül a Hondát; 2020 januárjában már Wuhanban dolgozó alkalmazottaikat visszahívták. Márciusra pedig az Egyesült Államokban működő gyáraikban felfüggesztették a termelést – ezzel elsőként tettek így egy nagyobb autógyártó közül.
A Honda és a General Motors szövetsége: Innováció és kihívások az autóiparban
2020 szeptemberében a Honda és a General Motors bejelentették, hogy egy észak-amerikai szövetséget alakítanak ki, amely 2021-től kezdődően formálódik. A Detroit Free Press értesülései szerint a szövetség célja, hogy különböző járműveket osszanak meg egymás között, amelyeket saját márkáik alatt fognak forgalmazni. Ezen kívül együttműködnek majd a beszerzés, a kutatás-fejlesztés és a kapcsolódó szolgáltatások terén is. Ez a lépés nemcsak a két vállalat számára hozhat előnyöket, hanem szélesebb értelemben véve az autóipar innovációját is elősegítheti.
Az önvezető technológia élvonalában
2021-ben a Honda bejelentette, hogy célja az lesz, hogy ő legyen az első autógyártó, aki értékesít egy szint 3-as önvezető technológiával rendelkező járművet. Az önvezető autók fejlődése forradalmasíthatja az utazást, csökkentheti a balesetek számát, és javíthatja az általános közlekedési hatékonyságot. A Honda elkötelezettsége az innováció iránt jól mutatja, hogy képesek alkalmazkodni a folyamatosan változó piaci igényekhez.
Együttműködés a Sony-val
2022 márciusában a Honda bejelentette, hogy közös vállalkozást indít az elektronikai óriással, a Sony-val elektromos járművek fejlesztésére és gyártására. A Sony felelős lesz különféle technológiákért – mint például képfeldolgozás, érzékelés és hálózati megoldások –, míg a Honda a gyártási folyamatokat irányítja. A közös vállalkozás hivatalosan 2022 októberében indult el Sony Honda Mobility néven. Az első elektromos járművek várhatóan 2026-ra kerülnek piacra az "Afeela" márkanevű termékcsaládban.
Fenntartható energiaforrások
A fenntarthatóság iránti elkötelezettség jegyében 2023 februárjában a Honda bejelentette egy új hidrogén üzemanyag rendszerrel kapcsolatos megállapodását az amerikai General Motors-szal. A céljuk nemcsak az elektromos járművek hidrogén-üzemanyagcelláinak fejlesztése volt, hanem további alkalmazási területek is szóba kerültek: teherautók, építőipari gépek és energiaállomások is szerepelnek a terveik között.
Kihívások az autóiparban
Bár számos izgalmas fejlesztést láthatunk, nem mentesek a kihívásoktól sem. 2023 márciusában például a Honda több mint 500 ezer járművet hívott vissza az Egyesült Államokban és Kanadában egy biztonsági probléma miatt – pontosabban olyan ülésbiztosító problémák miatt, amelyek baleset során nem működtek megfelelően. Emellett december végén közel 4,5 millió autót hívott vissza globálisan üzemanyag-szivattyú hibák miatt.
A Honda globális jelenléte
A Honda részvényei több tőzsdén is kereskednek, beleértve a Tokiói Értéktőzsdét és a New York-i Értéktőzsdét. A vállalat gyártási kapacitása világszerte elérhető, hiszen összesen 17 országban üzemeltet összeszerelő üzemeket. Ezek az üzemek olyan helyeken találhatók, mint Kína, az Egyesült Államok, Pakisztán, Kanada, Anglia és számos más ország. Érdekes tény, hogy 2010 júliusában az Egyesült Államokban értékesített Honda és Acura járművek 89%-át Észak-Amerikában gyártották. Ez a szám jelentős növekedést mutatott az előző évhez képest, amikor ez az arány 82,2% volt. Ez különösen fontos a vállalat számára, mivel így jobban védettek a japán jen árfolyamának ingadozásaitól.
Innovációs kezdeményezések
A Honda nemcsak autókat gyárt; aktívan részt vesz az innováció terén is. A Honda Xcelerator program célja az új ötletek és technológiák támogatása. A program keretein belül a vállalat kapcsolatokat épít ki innovátorokkal és Silicon Valley startupokkal. Az Xcelerator eddig körülbelül 40 céggel működött együtt, hogy segítsen prototípusok kidolgozásában és új megoldások bevezetésében. A Honda Innovations csoport részeként működő Xcelerator mellett a vállalat különböző motorsport tevékenységeket is folytat. A Honda Racing Corporation (HRC) világszerte ismert motorsport divíziója számos versenyen vesz részt, bemutatva ezzel technológiai tudását és teljesítményét.
Gyártási helyszínek és partnerségek
Az amerikai leányvállalat, az American Honda Motor Company Torrance-ban található Kaliforniában. Emellett Kanadai leányvállalata Markham városában működik, míg gyártóüzeme Allistonban található. A Honda nemcsak saját üzemekkel rendelkezik; számos közös vállalkozást indított világszerte is. Ilyen például a Hero Honda Motorcycles Indiában vagy Guangzhou Honda Kínában.
A 2011-es Tohoku földrengés hatása
A 2011. március 11-én bekövetkezett Tohoku földrengés és az azt követő tsunami súlyosan érintette Japánt, beleértve a Honda beszállítói láncát is. A gyártó számára ez különösen nagy kihívást jelentett, hiszen számos alkatrész és komponens beszerzése akadozott. Ennek következtében a Honda bejelentette, hogy kénytelen lesz megvágni termelését az Egyesült Királyságban található gyáraiban. A Swindon-i üzem dolgozóit egy ideig két napos munkahétre állították át, hogy csökkentsék a költségeket és alkalmazkodjanak az új helyzethez. Ekkor körülbelül 22,500 autót gyártottak le ebben az időszakban, ami jelentős visszaesést tükrözött a korábbi termelési szintekhez képest.
Tíz évvel később, 2018-ban, a Honda pénzügyi teljesítménye már sokkal kedvezőbb képet mutatott. A vállalat akkor 9.534 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el, éves bevétele pedig elérte a 138,250 milliárd dollárt, ami 6,2%-os növekedést jelentett az előző pénzügyi ciklushoz képest. A részvények ára meghaladta a 32 dollárt darabonként, míg piaci kapitalizációja októberre elérte az 50,4 milliárd dollárt. Ez az eredmény nemcsak azt bizonyítja, hogy a Honda sikeresen túljutott a termelési nehézségeken és globális kihívásokon, hanem azt is jelzi, hogy képes volt innovatív stratégiákat alkalmazni és erősíteni piaci pozícióját.
Honda: Az autógyártás úttörője
A Honda neve szorosan összefonódik a japán autógyártás történetével, amely 1963-ra nyúlik vissza. Ekkor debütált a Honda T360, egy Kei teherautó, amelyet kifejezetten a japán piac számára terveztek. Ezt követte a kétajtós roadster, a Honda S500, amely szintén 1963-ban jelent meg. Azóta a Honda folyamatosan bővítette autógyártási ambícióit, és mára a világ egyik legismertebb autómárkájává vált.
A kezdetei: Innováció és tradíció
Az első négyajtós szedán nem más volt, mint a Honda 1300, amely 1969-ben jelent meg. A Civic, amely 1972-ben debütált, azóta világszerte népszerűvé vált. Érdekes módon azonban nem ő volt az első kétajtós hatchback; ezt a címet a Honda N360 viseli, amelyet később N600-ra alakítottak át nemzetközi értékesítésre. A Civic mellett megjelent egy kisebb testvérmodell is, a Honda Life, amely vízhűtéses motorral rendelkezett. A Honda Life modell célja az volt, hogy versenyezzen a Kei autók szegmensében. Számos változatban elérhető volt: szedánként, áruszállító furgonként és kisméretű pickupként is. A Life Step Van innovatív megoldásaival sokáig nem aratott osztatlan sikert, de befolyásolta azokat a járműveket is, ahol az utasok a motor mögött helyezkednek el.
A késői 1960-as években Honda belépett az autógyártás világába úgy, hogy figyelembe vette versenytársait. Míg más japán gyártók hagyományos módszereket alkalmaztak, Honda mindig is arra törekedett, hogy valami újat próbáljon ki. Az Accord és Civic modellek frontkerék-meghajtással készültek el - ez mára már hagyománnyá vált. Honda nemcsak új technológiákat vezetett be termékeibe (mint például az ABS fékrendszer és a többportos üzemanyag-befecskendezés), hanem új kategóriákat is teremtett. Az Acura luxusmárka alapítása és az all-alumínium NSX sportautó bemutatása mind ezt tükrözi.
A Civic család fejlődése
A Civic család hosszú ideje meghatározó szereplője a kompakt autók piacának Észak-Amerikában. Csak a Toyota Corolla múlja felül termelését. Az évek során számos generáción ment keresztül; ma már nagyobb és prémiumabb pozíciót foglal el a Fit és Accord között. A hibrid technológia iránti elkötelezettségük is figyelemre méltó. Az első hibrid elektromos járművük, az Insight 1999-ben jelent meg; ezt követte a hibrid Civic 2001-ben és az Accord hibrid 2004-ben.
Jelenlegi pozíció és jövőbeli kilátások
A 2008-as évben Honda globális termelését növelte, hogy megfeleljen az USA-ban és más feltörekvő piacokon megnövekedett keresletnek a kisautókra és hibridekre. Az amerikai piacon bevezetett Ridgeline pickup pedig elnyerte a Motor Trend magazin Év Teherautója díját 2006-ban. Honda célja továbbra is az innováció fenntartása; például terveik szerint Japánban több mint 20%-kal kívánják növelni hibrid értékesítéseiket.
A Honda 1982-ben érte el csúcspontját, amikor közel hárommillió motorkerékpárt gyártott évente. E számok azóta csökkentek, 2006-ra körülbelül 550,000 darabra apadtak, de ez még mindig meghaladta három hazai versenytársának gyártási teljesítményét. A vállalat számára különösen fontos piac India lett, ahol 2017-re a legnagyobb motorkerékpár-piaccá vált. Itt Honda a robogók szegmensében vezet, 59%-os piaci részesedéssel.
Innovatív marketing és piacra lépés
A '60-as években Honda még kis gyártóként lépett be az amerikai piacra, ahol sikerült megdönteni a motorosokról kialakult negatív sztereotípiákat. A Grey Advertising ügynökséggel közösen kidolgozott kampányuk híres szlogenje – "A legkedvesebb emberekkel találkozol a Hondán" – népszerűvé tette a márkát az amerikai vásárlók körében. A kampány hatalmas sikert aratott; 1963 végére Honda 90,000 motorkerékpárt értékesített.
Honda ATV-k és erőgépek: Innováció és teljesítmény a szabadban
A Honda ATV-k két fő kategóriába sorolhatók: haszonjárművek és sport ATV-k. A haszonjárművek közé tartozik a Recon, Rubicon, Rancher, Foreman és Rincon modellek. Ezek az ATV-k ideálisak mezőgazdasági munkákhoz, terepjáráshoz vagy akár szabadidős tevékenységekhez is.
A Honda erőgépgyártása 1953-ban indult az H-típusú motorokkal. Azóta hatalmas fejlődésen ment keresztül. 2007-ben rekordeladásokkal büszkélkedhetett, évi 6.4 millió egység értékesítésével. Ez a szám 2010-re azonban csökkent 4.7 millióra. A Honda eddig összesen több mint 85 millió erőgépet gyártott le világszerte. A legutóbbi fejlesztések között szerepel a Honda EU70is generátor bemutatása is. Ez a hordozható generátor kiváló energiaforrást biztosít különféle alkalmazásokhoz, legyen szó otthoni használatról vagy professzionális igényekről.
2023 szeptemberében a Honda bejelentette, hogy felfüggeszti benzinüzemű fűnyíróinak és egyéb erőgépeinek értékesítését az Egyesült Államokban. Ez a lépés összhangban áll a globális fenntarthatósági trendekkel és az alternatív energiaforrások iránti növekvő kereslettel.
Honda motorok: Innováció és megbízhatóság az erőforrások világában
A Honda outboard motorjai nemcsak megbízhatóak, hanem kiemelkedő teljesítményt is nyújtanak. Például a 2010-es Indianapolis 500-as versenyen a Honda motorjai hajtották az egész 33 autós mezőnyt. Ez a verseny nemcsak egy sportesemény volt, hanem a technológiai innováció ünnepe is. Az esemény során ötödik alkalommal nem volt motorral kapcsolatos kiesés, ami jól mutatja a Honda által kínált megbízhatóságot és technológiai előnyöket.
A '80-as években a Honda kifejlesztette a GY6 motort, amelyet elsősorban robogókhoz használtak. Noha ezt a motort már nem gyártják, még mindig széles körben használják számos kínai, koreai és tajvani könnyű járműben. A GY6 motor népszerűsége annak köszönhető, hogy kis mérete ellenére erőteljes teljesítményt nyújtott, így ideális választás lett városi közlekedéshez.
Bár a Honda világszerte ismert az erőforrásairól, soha nem készített V8-as motort személygépkocsik számára. Az amerikai piac igényei miatt sokáig nyomás alatt álltak, hogy V8-as erőforrást fejlesszenek ki prémium SUV-jukhoz és az Acura modelljeikhez. Azonban a Honda határozottan elutasította ezt az irányt. A 2000-es években ugyan felmerült egy új NSX sportkocsi V8-as változatának lehetősége is, de ezt végül 2008 végén törölték. Ennek oka elsősorban a környezeti szempontok és a globális gazdasági helyzet romlása volt. Ez jól mutatja, hogy a Honda szoros kapcsolatot ápol az innováció és fenntarthatóság között.
ASIMO: A Robot for the Future at Expo 2005
A robot, amely képes lépcsőn fel- és lemenni, emberi mozgásokat utánozni és még táncolni is - mindez a Honda ASIMO, amely a robotika világában egyedülálló teljesítmény. Az ASIMO bemutatása az Expo 2005-ön nem csupán egy technológiai vívmány volt, hanem egy ígéret is a jövő felé, ahol a humanoid robotok mindennapi életünk részévé válhatnak. De mit is tud pontosan az ASIMO, és hogyan alakította a robotika jövőjét?
Az ASIMO a Honda kutatás-fejlesztési programjának része, amely 1986-ban kezdődött a Honda E0 prototípussal. Azóta számos fejlesztésen ment keresztül, beleértve a Honda E és P sorozatokat is. Az ASIMO 54 kilogramm súlyú és 130 centiméter magas, megjelenésében inkább hasonlít egy kis űrhajósra, mintsem hagyományos értelemben vett robotra. Képes két lábon járni, mozgása pedig annyira hasonlít az emberi járásra, hogy akár 6 km/h (3,7 mph) sebességgel is képes haladni. Egy másik figyelemre méltó képessége az ASIMOnak, hogy önállóan képes lépcsőkön felfelé és lefelé mászni. Ez a funkció különösen kihívást jelentett a mérnökök számára, hiszen az emberi mozgások utánozása gépek által rendkívül bonyolult feladat. Az ASIMO ezt a nehézséget demonstrálta is: bár sikerült lépcsőkön másznia, néha előfordultak balesetek is, amikor lecsúszott a lépcsőről.
A Honda nem állt meg az alapvető mozgásoknál; 2010-ben újabb áttörést értek el azzal, hogy kifejlesztettek egy olyan rendszert, amely képes olvasni egy felhasználó agyhullámait az ASIMO mozgatásához. Ez a rendszer egy olyan sisakot használ, amely elektroencefalográfiás (EEG) és közeli infravörös spektroszkópiás érzékelőket tartalmaz. Ezek figyelik az agyi aktivitást és az agyi véráramlási jeleket, amelyek apró változásokat mutatnak az emberi gondolkodási folyamat során. A felhasználónak csupán arra kell gondolnia, hogy milyen gesztust szeretne végrehajtani a robot segítségével. Az ASIMO így reagálhat a gondolatokra, ami új dimenziót nyit meg a humanoid robotok irányításában.
Honda innovációi: Repülőgépek és kerékpárok
A Honda Aircraft Company által gyártott HA-420 HondaJet nem csupán egy újabb repülőgép; ez az innovációk szimbóluma. Az HA-420 különleges aerodinamikai kialakítása lehetővé teszi a légellenállás csökkentését, ami növeli a hatékonyságot és csökkenti az üzemeltetési költségeket. A repülőgép tervezése során a mérnökök figyelembe vették a fenntartható fejlődést is, így a HondaJet ideális választás mindazok számára, akik környezettudatos módon szeretnének utazni. A HondaJet különlegessége nemcsak az aerodinamikai tulajdonságaiban rejlik, hanem abban is, hogy képes versenyezni a hasonló kategóriájú gépekkel szemben, miközben alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik. Ez a technológiai újítás forradalmasítja az üzleti repülés világát, ahol minden egyes liter üzemanyag megtakarítása jelentős költségmegtakarítást jelenthet.
A Honda RN-01 G-Cross: Az extrém kerékpározás új szintje
A kerékpáriparban is megjelent a Honda, amely bemutatta downhill versenybiciklijét, a Honda RN-01 G-Crosst. Ez a kerékpár nem elérhető a nagyközönség számára, de nem kevesebb mint egy technológiai csoda. Az RN-01 különleges váltórendszert alkalmaz, amely felváltja a hagyományos váltót, így biztosítva simább és hatékonyabb váltási élményt. A kerékpárt olyan profi versenyzők vezetik, mint Greg Minnaar, aki világszerte elismert downhill versenyző. A Team G Cross Honda csapata nemcsak hogy lenyűgöző teljesítményt nyújt, hanem hozzájárul a bicikli folyamatos fejlesztéséhez is. A hibrid technológiák és az innovatív dizájn ötvözése révén a Honda RN-01 új mércét állít fel az extrém sportok világában.
A Honda Soltec és a vékonyfilm napelemek története
A megújuló energiaforrások iránti növekvő érdeklődés és a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettség korában a napelemek szerepe kiemelkedő jelentőségűvé vált. A Honda Soltec, a Honda cégcsoport napelem-gyártó leányvállalata, fontos szereplője volt ennek a piacnak Japánban.
A Honda Soltec 2007 októberében kezdte meg napelemes termékeinek értékesítését, kezdetben lakossági felhasználásra szánt napelemekkel. 2008. október 24-én a vállalat bejelentette, hogy vékonyfilm napelemeit ipari és közszolgáltatási célokra is forgalmazza Japán egész területén. Ekkoriban a vékonyfilm technológia ígéretes alternatívát kínált a hagyományos szilícium alapú napelemekkel szemben, mivel alacsonyabb gyártási költségekkel és könnyebb telepítési lehetőségekkel rendelkezett.
A vékonyfilm napelemek legfőbb előnyei közé tartozik, hogy rugalmasak és könnyűek, így könnyen alkalmazhatóak különböző felületeken. Emellett alacsonyabb fényintenzitáson is képesek működni, ami különösen hasznos lehet árnyékos környezetekben vagy változó időjárási körülmények között. A Honda Soltec által gyártott vékonyfilm napelemek célja az volt, hogy nag
Bár a Honda Soltec kezdetben sikeresen alakította ki magát a japán piacon, 2013 végén bejelentették, hogy 2014 tavaszán felfüggesztik üzleti tevékenységüket. Az indoklás szerint a vállalat nem tudta fenntartani versenyképességét az egyre erősödő globális piacon. Ezt követően csupán meglévő ügyfeleik támogatására összpontosítottak, míg végül 2014-ben hivatalosan is megszüntették a leányvállalatot.
Honda motorsport
A Honda Motorsports története a vállalat alapításának korai éveire nyúlik vissza, amikor 1964-ben először lépett be a Forma-1 világába. Azóta a Honda a motorsportok sokszínű világában hírnevet szerzett magának, legyen szó Forma-1-ről, MotoGP-ről vagy más versenysorozatokról. A 2022-es évtől kezdve a Honda motorsport tevékenységeit a Honda Racing Corporation (HRC) nevű leányvállalat irányítja, amely már 1982 óta működik a motorkerékpár-versenyzés terén.
A Honda első Forma-1-es győzelmét 1965-ben aratta a mexikói nagydíjon, és azóta számos sikerrel büszkélkedhet. Az 1980-as években, mint motorbeszállító, dominálta a versenyt, hiszen öt egymást követő világbajnoki címet nyert el Nelson Piquet, Ayrton Senna és Alain Prost kezei alatt. A legutóbbi időszakban Max Verstappen vezetésével 2021-ben újra világbajnoki címet nyert a Honda motorral hajtott Red Bull Racing csapatával. Az IndyCar világában is jelentős sikereket könyvelhetett el a Honda. Az első győzelmét 2004-ben aratta az Indianapolis 500-on, és azóta több alkalommal is megnyerte ezt a prestízsversenyt. A Honda motorjai számos bajnoki címet hoztak mind az IndyCarban, mind más versenysorozatokban.
Motorkerékpár-versenyzés: A MotoGP és egyéb sorozatok
A Honda motorsport tevékenysége nemcsak az autókra terjed ki; a MotoGP-ben is meghatározó szereplő. A HRC keretein belül folyamatosan fejlesztik motorjaikat, amelyek nemcsak a sebességükről, hanem megbízhatóságukról is híresek. A MotoGP világában számos világbajnoki címet nyertek már, és legendás versenyzők álltak rajthoz Honda motorral. A HRC emellett támogatja a különböző regionális és nemzetközi bajnokságokat is, biztosítva ezzel a jövő generációs versenyzők fejlődését.
Sportautó- és túraautó-világ
A Honda sportautók terén is maradandót alkotott. A Super GT sorozatban szerzett sikerei mellett az Acura név alatt való részvételük révén több bajnoki címet nyertek az amerikai Le Mans Seriesben is. Az IMSA SportsCar Championship keretein belül pedig a DPi osztályban újra megmutatták erejüket. A túraautók világában sem maradtak le: a japán túraautó-bajnokságban több mint hét gyártói címet szereztek meg, emellett pedig nemzetközi szinten is sikeresen szerepeltek.
A Honda RC212V és Dani Pedrosa: A MotoGP történetének kiemelkedő pillanatai
A Honda RC212V, amelyet a híres spanyol versenyző, Dani Pedrosa irányított, nemcsak a MotoGP történetének egyik legnagyobb motorkerékpárja, hanem a Honda Racing Corporation (HRC) örökségének is szerves része.
Soichiro Honda, aki maga is versenyző volt, már az 1950-es évek végén elindította a Honda motorsport kalandját az Isle of Man TT versennyel. Ez volt a világ egyik legelismertebb motorversenye, ahol az 1960-as évek elején Mike Hailwood segítségével megszerezték első Grand Prix győzelmeiket. A Honda motorkerékpárok híresek voltak elegáns dizájnjukról és különleges motor konfigurációikról, mint például az 5 hengeres 125 cc-s gépük, amely 22 000 fordulat/perc sebességet ért el. Az 1979-es évben újra megjelentek a Grand Prix versenysorozatban az NR500-as modellel. Ez a motor különleges megoldásokkal próbálta meg felvenni a versenyt a domináló kétütemű gépekkel, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az áttörés végül az NS500-as modellel következett be az 1982-es szezonban, amellyel Freddie Spencer megnyerte az első 500 cc-s Grand Prix Világbajnokságot.
Dani Pedrosa érkezése forradalmasította a Honda MotoGP csapatát. Az RC212V motorral szerzett tapasztalatával és tehetségével számos győzelmet arattak. Az RC212V nem csupán egy versenymotor volt; ez volt a technológiai innovációk szimbóluma is. A HRC folyamatosan dolgozik azon, hogy kiemelkedő teljesítményű versenymotorokat fejlesszen ki, amelyek később beépülnek a sorozatgyártású modellekbe is. Pedrosa egyedi stílusa és gyorsasága révén mély nyomot hagyott a motorsport világában. Versenyzői karrierje alatt rengeteg dobogós helyezést ért el és számos rekordot állított fel. Az RC212V-vel való együttműködése alatt nemcsak ő vált világhírűvé, hanem maga a motor is legendává nőtte ki magát.
A HRC nemcsak versenyekben való részvételével járul hozzá a motorsport fejlődéséhez, hanem különböző programokon keresztül is támogatja azt. A gyártó által kínált produkciós versenymotorok mellett támogatják az úgynevezett „satellite” csapatokat és részt vesznek pilóta képzési programokban is. Mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy még több tehetséges versenyző juthasson el álmai megvalósításához. A Honda emellett büszkélkedhet a legtöbb győzelemmel az Isle of Man TT-n, összesen 227 diadallal rendelkezik mind a szóló osztályokban, mind pedig oldalkocsis versenyeken. Ezen kívül olyan ikonikus rekordokat állítottak fel mint John McGuinness átlagsebessége 132.701 mph (213.562 km/h) az 2015-ös TT-n.
Az elektromos és alternatív üzemanyagú járművek jövője: A Honda Civic GX esettanulmány
A fenntartható közlekedés iránti növekvő igény és a környezeti problémák egyre égetőbbé válása miatt a járműipar folyamatosan új megoldásokat keres. Az elektromos és alternatív üzemanyagú járművek, mint például a Honda Civic GX, jelentős szerepet játszanak ebben a folyamatban. A Civic GX nem csupán egy jármű; egy forradalmi lépés a zöld közlekedés felé, amely bemutatja, hogyan lehet a hagyományos belső égésű motorokat környezetbarát alternatívákkal helyettesíteni.
A Honda Civic GX 1998-ban jelent meg, mint az első, kifejezetten földgázzal működő jármű az Egyesült Államokban. A Civic LX modellel megosztott külső dizájn és vezetési élmény mellett a Civic GX teljesen eltérő üzemanyagrendszerrel rendelkezik: kizárólag komprimált földgázzal működik. Ez a jármű nemcsak hogy kiemelkedik a tömegből, de 2001-ben az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) a legkisebb károsanyag-kibocsátású belső égésű motorral rendelkező autóként ismerte el. A modell elsőként a Los Angeles-i városüzemeltetés számára lett bérbe adva, majd 2005-től kezdve a nagyközönség számára is elérhetővé vált, miután a Honda elkezdte forgalmazni a GX-t az erre képzett kereskedőkön keresztül. 2006-ban New York államban is elérhetővé vált, így bővítve azoknak a vásárlóknak a körét, akik érdeklődtek az alternatív üzemanyagú járművek iránt.
A természetes gáz (CNG) használata számos előnnyel jár. Először is, ez egy tisztább alternatíva a hagyományos benzinhez képest, hiszen kevesebb szén-dioxidot és más káros anyagokat bocsát ki. Ezen kívül a CNG általában olcsóbb is, ami hosszú távon költségmegtakarítást jelenthet az autótulajdonosok számára. Továbbá, mivel az infrastruktúra fejlődése folytatódik, egyre több töltőállomás válik elérhetővé világszerte.
2015 júniusában a Honda bejelentette, hogy fokozatosan leállítja természetes gázzal működő járműveinek forgalmazását, hogy helyet adjon az új generációs elektromos járművek fejlesztésének. Az elektromos autók és hibrid modellek iránti növekvő kereslet arra ösztönözte a gyártót, hogy energiáit az innovációra összpontosítsa. Eddig mintegy 16 000 természetes gázzal működő járművet értékesítettek főként taxiknak és kereskedelmi flottáknak.
A rugalmas üzemanyagú Honda: Innováció Brazíliában
A Honda autók világában a rugalmas üzemanyagú (flex-fuel) modellek megjelenése új fejezetet nyitott a fenntartható közlekedés és az alternatív üzemanyagok használata terén. 2006 végén a Honda brazil leányvállalata bemutatta a rugalmas üzemanyagú változatokat a Honda Civic és Honda Fit modellekhez, amelyek képesek voltak bármilyen keverékben működni hidrogén-etanollal (E100) és E20-E25 benzinnel.
A Honda stratégiai lépése volt, hogy kezdetben csak korlátozott mennyiségű rugalmas üzemanyagú járművet gyártott, így 33%-át a Civic és 28%-át a Fit gyártásának az új technológiával látták el. Ennek célja nemcsak az volt, hogy teszteljék a piaci igényeket, hanem az is, hogy felmérjék a fogyasztói preferenciákat. Érdekes módon ezeknek a modelleknek az ára magasabb volt, mint a hagyományos benzines változatoké: körülbelül 1000 dolláros prémiumot kértek el a Civicért és 650 dollárost a Fitért.
Az első hónapokban azonban nem indult túl jól a flex-fuel modellek értékesítése: mindössze 2427 autót adtak el az utolsó két hónapban, szemben az 8546 benzines autóval. Azonban 2007-re már 41,990 flex-fuel autót értékesítettek, ami 2008-ra 93,361-re ugrott. A siker láttán 2009 elejére már minden Honda autótermelés rugalmas üzemanyagú volt Brazíliában.
A világ első Flex-Fuel motorkerékpárja
A Honda nemcsak az autók piacán innovált; 2009 márciusában bemutatta a világ első flex-fuel motorkerékpárját is. A CG 150 Titan Mix néven ismert modell árazása körülbelül 2700 dollár volt, és nagy érdeklődést váltott ki. Ez új lehetőségeket nyitott meg a motorkerékpárok piacán is, tükrözve a vállalat elkötelezettségét az alternatív üzemanyagok iránt.
A Honda CR-Z és a hibrid sportkocsik jövője
A Honda 1999-ben debütált a hibrid járművek piacán az Insight modellel, amely az Egyesült Államokban kapható első kereskedelmi forgalomban elérhető hibrid autó volt. Az Insight azonnal népszerűvé vált a kiemelkedő, 70 MPG üzemanyag-hatékonyságával, de összesen csupán 18 ezer darabot adtak el belőle 2000 és 2006 között. Ennek ellenére a Honda folytatta hibrid modelljeinek fejlesztését. A második generációs Insight 2009-ben jelent meg, és ezúttal már egy ötajtós hatchback formájában kínálták az Egyesült Államokban is. Ezzel egyidejűleg a Honda Civic Hybrid és az Accord Hybrid is elérhetővé vált, így a Honda egyre inkább elkötelezte magát a hibrid technológia iránt.
A Honda CR-Z 2010 februárjában debütált Japánban, és hamarosan világszerte népszerűvé vált. Ez volt az első sportkupé hibrid, amely lehetőséget adott arra, hogy a vezetők ne csupán környezetbarát autót válasszanak, hanem egy izgalmas vezetési élményt is megtapasztaljanak. A hatfokozatú manuális sebességváltónak köszönhetően a CR-Z különösen vonzó volt azok számára, akik szerették volna maguk irányítani a vezetési élményt. A CR-Z tervezése során figyelembe vették a sportos dizájnt és dinamikus teljesítményt, amely nemcsak stílusos megjelenést kölcsönzött az autónak, hanem kiemelkedő menetdinamikát is biztosított. Az autó elektromos és benzinmotor kombinációjával működik, amely segíti az üzemanyag-fogyasztás csökkentését anélkül, hogy feláldoznák a teljesítményt.
A hibrid autók piaca folyamatosan bővül, és ez különösen fontos szempont a jövő fenntartható közlekedése szempontjából. A Honda eddig több mint 1 millió hibridet értékesített világszerte, ami bizonyítja elkötelezettségét ezen innovatív technológia mellett. A hibrid járművek előnyös tulajdonságai mellett a jövőbeli fejlesztések várhatóan még inkább növelik majd népszerűségüket.
Honda FCX Clarity: A jövő üzemanyagcellás járműve
A környezetbarát közlekedés iránti igény folyamatosan növekszik, és a hidrogén üzemanyagcellás járművek egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható közlekedési megoldások között. Az egyik legismertebb példa erre a Honda FCX Clarity, amely 2008 júniusában gördült le az első gyártósorról Takanezawában, Japánban.
A Honda FCX Clarity egy hibrid hidrogén üzemanyagcellás jármű, amely hatékonyabb, mint a hagyományos benzin-elektromos hibrid autók. Működése során hidrogént és oxigént kombinál az atmoszférából, hogy elektromosságot generáljon egy elektromos motor számára. Ez a technológia nemcsak innovatív, hanem rendkívül környezetbarát is: az autó használata során nem bocsát ki káros anyagokat; az egyetlen mellékterméke a víz és a hő. Egy másik jelentős előny a benzin-elektromos hibridekkel szemben, hogy az FCX Clarity nem használ belső égésű motort. Az üzemanyagcellát lithium-ion akkumulátor segíti, amely gyorsuláskor támogatja az üzemanyagcellát, és regeneratív fékezéssel energiát nyer vissza, javítva ezzel az üzemanyag-hatékonyságot.
Bár az FCX Clarity lenyűgöző technológiával rendelkezik, számos kihívással is szembesül. Az egyik legnagyobb probléma a hidrogén töltőállomások hiánya; fejlett országokban még mindig nagyon korlátozott mennyiségben elérhetők. Kaliforniában található néhány töltőállomás, de ezek száma még mindig nem elegendő ahhoz, hogy széles körben elérhetővé tegyék ezt a járművet. A töltőállomások kiépítése drága vállalkozás: például a Kaliforniai Légszennyezési Hatóság 6.8 millió dollárt biztosított négy hidrogén töltőállomás építésére. Honda azonban hosszú távon úgy véli, hogy a hidrogén üzemanyagcellás járművek lesznek a belső égésű motorok fenntartható alternatívái. Az FCX Clarity gyártása 2014 júliusában megszűnt, de már folyamatban van új modellek kifejlesztése, mint például a CR-V e:FCEV.
2024 februárjában Honda bemutatta az CR-V e:FCEV-t az Egyesült Államokban – ez egy plug-in hibrid üzemanyagcellás változat, amely két nagy nyomású hidrogéntartállyal és egy 17.7 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Ez újabb lépés lehet abba az irányba, hogy szélesebb körben elérhetővé váljanak a hidrogén üzemanyagcellás autók.
A Honda elektromos járművek fejlődése: Egy új korszak kezdete
A plug-in elektromos járművek (EV) világában a Honda már régóta jelen van, és számos innovatív modellt mutatott be az évek során. A 2010-es Los Angeles-i Autószalonon bemutatott Honda Fit EV koncepciója csupán egy példa arra, hogyan igyekszik a márka lépést tartani a környezettudatos közlekedési megoldások iránti növekvő kereslettel.
A Honda EV Plus volt az első jelentős lépés a Honda elektromos autózásának történetében. 1997-ben került piacra, mint a kaliforniai CARB zéró-emissziós járművek mandátumának válaszaként. Az EV Plus nem ólom-savas akkumulátorral készült, hanem modernebb technológiát használt, amely lehetővé tette, hogy 100 mérföldes (160 km) hatótávolsággal rendelkezzen. Habár mindössze 276 egységet értékesítettek az Egyesült Államokban, az EV Plus jelentős mérföldkő volt az elektromos járművek fejlődésében.
2012-ben debütált a Honda Fit EV, amely már komolyabb elvárásoknak felelt meg. E modell hatótávolsága 82 mérföld (132 km) volt, és kezdetben csak Kaliforniában és Oregonban volt elérhető. A Fit EV-ből összesen 1,100 egységet gyártottak az első három évben, ám végül csak 1,007 darabot adtak bérbe az Egyesült Államokban 2014 szeptemberéig.
A plug-in hibrid technológia terjedésével párhuzamosan, 2013-ban bemutatták a Honda Accord Plug-in Hybridet is. Ez a modell egy rövidebb, mindössze 13 mérföldes (21 km) tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkezett. Az Accord PHEV-t kizárólag Kaliforniában és New Yorkban értékesítették, ahol összesen 835 egységet adtak el 2014 szeptemberéig.
A legújabb fejlesztések közé tartozik a 2020-ban piacra került Honda e, amely egy retro stílusú kisautóként vonult be a köztudatba. Hatótávolsága 137 mérföld (220 km) volt, ami ideális városi közlekedéshez. Ezt követően érkezett az e:Ny1 SUV modell is 2023-ban, amely már egy impresszív 256 mérföldes (412 km) hatótávolságot kínál.
Partnerség és jövőbeli kilátások
2022 áprilisában a Honda és a General Motors bejelentette közös vállalkozását alacsony költségű elektromos járművek fejlesztésére GM Ultium architektúrájára alapozva. Azonban 2023 októberében bejelentették ennek megszüntetését, mivel az elektromos járművek iránti kereslet nem teljesítette az elvárásokat. Ennek ellenére a közelgő Honda Prologue és Acura ZDX modellek továbbra is használják az Ultium architektúrát.
Akkumulátorok: A Honda és az LG
2022 augusztusában a Honda és az LG bejelentette, hogy közös vállalkozást indítanak az Egyesült Államokban, amelynek célja egy új lítium-ion akkumulátor gyár létrehozása. A Honda és az LG közötti együttműködés célja, hogy évente 40 gigawattóra akkumulátor kapacitást állítsanak elő. Ez az új gyár nemcsak a Honda és Acura elektromos járműveinek igényeit szolgálja ki, hanem hozzájárul a globális akkumulátorgyártási kapacitások növeléséhez is. A lítium-ion akkumulátorok kulcsszerepet játszanak az elektromos mobilitásban, hiszen lehetővé teszik a hosszabb hatótávot és a gyorsabb töltési időt. A gyár tervezett helyszíne az Egyesült Államokban található, amely jelentős lépés a Honda számára a zöld energia irányába történő elmozdulásban. Ezzel nemcsak a környezeti lábnyomuk csökkentésére törekednek, hanem a helyi munkahelyek teremtésére is.
Japán marketingstratégia
A Honda története során számos innovatív marketingstratégiát alkalmazott Japánban. 1978-ban létrehozták a Honda Verno hálózatot, amely lehetővé tette számukra, hogy sportosabb és jobban felszerelt modelleket értékesítsenek. A Verno mellett két másik értékesítési csatornát is létrehoztak: a Honda Clio-t 1984-ben és a Honda Primo-t 1985-ben. A Honda Clio hagyományosan azokkal az autókkal foglalkozott, amelyeket korábban csak a Honda kereskedések forgalmaztak, mint például a Honda Accord. A Honda Primo pedig különféle termékeket kínált, beleértve a Civicet, kei autókat és egyéb Hondával kapcsolatos termékeket.
Ahogy telt az idő és változott a piaci környezet, úgy a három értékesítési lánc között elkezdték megosztani az autókat. E változtatások részeként 2006 márciusában megszüntették ezt az értékesítési rendszert, helyette létrehozták a Honda Cars márkát. Azonban néhány japán Honda kereskedés még mindig használja ezeket a neveket. Ezek a stratégiák nemcsak növelték a márka elérhetőségét Japánban, hanem hozzájárultak ahhoz is, hogy versenyképesek maradjanak más japán autógyártókkal szemben.
Nemzetközi marketing: A Honda kereskedelem példái Kanadában és Skóciában
A Honda kereskedések nem csupán autók értékesítésére szolgáló helyszínek; ezek a márka identitásának központjai is. Ontario és Dreghorn esetében a kereskedések alkalmazkodnak a helyi piac igényeihez, miközben megőrzik a Honda globális arculatát. A kanadai kereskedés például hangsúlyt fektethet az SUV-ok és hibrid modellek népszerűsítésére, figyelembe véve az egyre növekvő környezettudatosságot és az üzemanyag-hatékonyság iránti keresletet. Ezzel szemben Dreghornban talán inkább a kompakt modellek és városi autók népszerűsége dominál.
A Honda marketing
A Honda reklámkampányai világszerte elismertek kreativitásukról és humorukról. Például 2003-ban bemutatták a híres "Cog" hirdetést az Egyesült Királyságban, amely egy Rube Goldberg gépet ábrázolt Honda Accord alkatrészekből. Ez az innovatív megközelítés nem csupán figyelemfelkeltő volt, hanem tökéletesen tükrözte a márka filozófiáját: „Nem jó, ha a dolgok egyszerűen... működnek?” Ezzel a kampánnyal a Honda nemcsak az autóipar technikai precizitását hangsúlyozta, hanem egy emlékezetes élményt is nyújtott a nézőknek. A humoros marketing szintén középpontba kerül a Honda stratégiájában. Az 1985-ös „Hogyan illesszünk hat Hondát egy kétautós garázsba” című hirdetés vagy az ASIMO robot múzeumi kalandjait bemutató reklámok mind azt mutatják, hogy a Honda képes szórakoztatni és inspirálni a közönséget. Ezek az elemek különösen fontosak lehetnek olyan piacokon, mint Dreghorn, ahol a vásárlók értékelik az eredetiséget és az innovációt.
Honda és a sport: Egy különleges kapcsolat története
A motorsport világa tele van ikonikus nevekkel, de kevesen vannak, akik olyan mély nyomot hagytak, mint Ayrton Senna. A háromszoros Forma-1-es világbajnok nem csupán a pályán nyújtott teljesítményével, hanem az általa képviselt értékekkel is inspirálta a jövő generációit. Senna számára a Honda nem csupán egy autógyártó volt; a cég kulcsszerepet játszott karrierjében, és az őszinte tiszteletét is kiérdemelte Soichiro Honda, a vállalat alapítója iránt.
Senna pályafutása alatt három világbajnoki címet nyert, amelyből mindháromhoz szoros kapcsolat fűzte a Hondához. Ahogy ő maga fogalmazott, "a Honda a világ legnagyobb cége". E szavak mögött nem csupán a technikai innovációk álltak, hanem egy olyan partnerség is, amely kölcsönösen tiszteleten és elkötelezettségen alapult. Nobuhiko Kawamoto, a Honda akkori elnöke és Senna baráti kapcsolata még inkább hangsúlyozza azt az összefonódást, amely a két fél között létrejött.
A Honda nemcsak az autóiparban van jelen; sporttámogatási tevékenységei széles spektrumot ölelnek fel. Az Egyesült Államokban például hivatalos partnere és szponzora az NHL Anaheim Ducks csapatának, amelynek otthona a Honda Center névre hallgató aréna. Ezen kívül egészen 2023-ig támogatta a The Honda Classic golfversenyt is. A labdarúgás területén a Honda Player of the Year díjat adják át az Egyesült Államokban az év legjobb játékosának. A női sportágakra vonatkozóan pedig minden évben kiosztják a Honda Sports Awardot, amelyet tizenkét főiskolai sportág legjobb női sportolójának ítélnek oda. Az egyik díjazott kapja meg a Honda-Broderick Cup-ot mint „Az Év Főiskolai Női Sportolója”.
A sporttámogatás terén való elköteleződésük továbbra is figyelemre méltó. A Los Angeles Marathon bemutató szponzoraként 2010 óta tevékenykednek, ahol a győztesek egy ingyenes Honda Accordot kapnak ajándékba. Emellett 1989 óta rendezik meg a Honda Campus All-Star Challenge-t is, amely egy quiz bowl verseny főiskolák és egyetemek számára.