A Chevrolet Motor Car Company-t 1911. november 3-án alapította Louis Chevrolet, Arthur Chevrolet és William C. Durant. Louis és Arthur Chevrolet tehetséges autóversenyzők voltak, míg Durant, aki a General Motors megalapítója is volt, ambiciózus tervekkel vágott neki a vállalkozásnak. A cég célja az volt, hogy versenyképes alternatívát kínáljon Henry Ford híres Model T-jével szemben. Az újonnan alapított cég gyorsan népszerűvé vált az amerikai vásárlók körében, különösen miután Durant 1918-ban visszavásárolta a GM irányítását egy fordított felvásárlással. Ezáltal a Chevrolet nemcsak önálló márkává vált, hanem a GM család egyik kulcsfontosságú tagjává is.
A növekedés korszaka
A 1920-as években Alfred Sloan vezette a GM-t, aki úgy döntött, hogy a Chevrolettet választja ki mint a vállalat tömegtermelő márkáját. Sloan híres mondása – "egy autó minden pénztárcának és célra" – jól tükrözte azt a stratégiát, amelyet alkalmaztak: elérhető áron kínáljanak megbízható és vonzó járműveket. Ennek eredményeként a Chevrolet 1929-re megelőzte a Fordot mint az Egyesült Államok legjobban eladott autómárkája. A Chevrolet International megjelenése forradalmasította az amerikai autópiacot: stílusos dizájnja és megfizethetősége miatt ez az autó sok család számára elérhetővé tette az autótulajdont.
A modern évtizedek
Az évtizedek során a Chevrolet folyamatosan innovált. Az 1950-es években megjelentek az ikonikus modellek, mint például a Corvette és a Bel Air, amelyek nemcsak teljesítményükkel, hanem dizájnjukkal is meghódították az amerikai közönséget. A Chevy azonban nem állt meg itt; folyamatosan alkalmazkodott a piaci igényekhez és technológiai fejlődéshez. Ma már elektromos modellek is megtalálhatóak kínálatukban, mint például a Chevrolet Bolt EV, amely tükrözi a jövőbe való elkötelezettségüket.
A Chevrolet márka régóta a globális autóipar ikonikus szereplője. Az Egyesült Államokban gyártott és forgalmazott járművektől kezdve a különböző nemzetközi piacokon való jelenlétéig, a Chevrolet folyamatosan alakította és formálta az autóipart.
A Chevrolet újraérkezése Óceániába
Az óceániai piacon a Chevrolet képviseletét 2018-ban indította újra a Holden Special Vehicles (HSV) révén, miután 50 évnyi hiátus után visszatért a régióba. Az elsőként bemutatott modellek között volt a Camaro és a Silverado pickup truck, amelyek gyorsan népszerűvé váltak az autórajongók körében. A HSV, amely korábban részben a GM leányvállalata volt, 2021-ben megszűnt, ezzel párhuzamosan pedig a General Motors Specialty Vehicles vette át a Chevrolet járművek forgalmazását az óceániai térségben. Az új kezdeményezés célja nemcsak a márka újbóli bevezetése volt, hanem egy erősebb kapcsolódás kialakítása is a helyi fogyasztókhoz.
Európai újjáéledés és visszavonulás
Európában 2005-ben indult újra a Chevrolet márka, amikor is GM Daewoo járműveket kezdtek értékesíteni "A Daewoo felnőtt, és Chevrolet lett" szlogennel. A General Motors célja az volt, hogy egy globális értékesítési márkát építsen ki a Chevrolet köré, miközben Opel és Vauxhall tradícióit emelte feljebb az európai piacon. Azonban 2013 végén GM bejelentette, hogy 2016-tól visszavonja a Chevrolett-t Európából, kivéve néhány modellt, mint például a Camaro és Corvette. Ez a döntés rávilágított arra, hogy bár sok potenciál rejlik benne, a márka nem tudta elérni azt az elvárt piaci részesedést.
Észak-Amerikai dominancia
Észak-Amerikában a Chevrolet széles járműportfóliót kínál: kicsi városi autóktól kezdve közepes teherautókig minden megtalálható. A 'Chevrolet', 'Chevy' vagy 'Chev' kifejezések gyakran szinonimái lettek magának a General Motorsnak is. Például az LS1 motort sok esetben Chevrolet kisblokk motor néven emlegetik. A márka hírneve és története nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy világszerte az autós kultúra szerves részévé váljon.
Jövőbeli kilátások
A Chevrolet jövője ígéretesnek tűnik; folyamatos innovációval és alkalmazkodással reagálnak az aktuális piaci trendekre. Az elektromos járművek térnyerése mellett különösen fontos számukra, hogy fenntartsák versenyképességüket globálisan. A legújabb modellek bemutatása során figyelembe veszik a környezeti szempontokat is, ezzel egy újabb lépést tesznek egy fenntarthatóbb autóipar irányába.
A Chevrolet alapítása
William C. Durant, aki 1908-ban megalapította a General Motors-t, 1910-ben elbocsátották a cég éléről. Ezt követően született meg az ötlet, hogy Louis Chevrolet hírnevét kihasználva egy új autógyárat indítson el. Durant már korábban is kapcsolatban állt Chevrolettel, hiszen ő volt az, aki versenyautókat rendelt tőle Buick néven. A Chevrolet Motor Car Company alapításánál több iparági szakértő is részt vett, köztük James H. Whiting és Edwin R. Campbell. Az első gyár Flinten, Michiganben nyílt meg, amely a Kettering Egyetem közelében helyezkedett el. Az itt gyártott autók hamarosan világszerte népszerűvé váltak.
Technikai újdonságok
A Chevrolet egyik legfontosabb technikai vívmánya az overhead valve motor bevezetése volt. Ez a megoldás jelentős hatékonyságot biztosított a hagyományos lapos motorokkal szemben. Durant korábbi tapasztalatait felhasználva a Buick által kifejlesztett keresztáramú hengereket alkalmazta, amelyek jobb teljesítményt nyújtottak. Etienne Planche végezte el az első Chevy tervezését a Series C Classic Six számára, amely már 1912 elején elkészült. Azonban az első valódi sorozatgyártásra csak 1913-ban került sor. Érdekes módon tehát nem voltak 1911-es vagy 1912-es gyártási modellek; csupán egy prototípus készült el és finomhangolásra került az ezt követő hónapokban.
Az első modell: A Series C Classic Six
A Series C Classic Six bemutatása a New York-i Autószalonon történt 1912 őszén. Ez volt az első autó, amely Chevrolet név alatt készült, és nagy sikernek örvendett. A modell különlegessége abban rejlett, hogy nemcsak esztétikailag vonzó volt, hanem technikai szempontból is úttörőnek számított. A Classic Six nemcsak hogy elősegítette a márka piaci bevezetését, de Louis Chevrolet nevét is összekapcsolta a minőségi autók világával.
Az embléma eredete
A Chevrolet márka emblémája, a híres "bowtie" logó, több mint egy egyszerű szimbólum. Ez a jellegzetes dizájn nemcsak a vállalat örökségét tükrözi, hanem számos érdekes történetet is rejt magában
A Chevrolet 1914-ben mutatta be először a "bowtie" emblémát az H sorozatú modellek (Royal Mail és Baby Grand) és az L sorozatú (Light Six) autók esetében. Az embléma tervezésének hátterében érdekes elméletek állnak. Egyes források szerint Louis Chevrolet alapító egyszer egy francia szállodai tapétán látta ezt a mintát, amely inspirálta őt. Más kutatások viszont arra utalnak, hogy a logó hasonlít a "Coalettes" széncég emblémájára, amely 1911 novemberében jelent meg az Atlanta Constitution című újságban. Ezen kívül néhányan úgy vélik, hogy a dizájn egy stilizált svájci kereszt, amely tiszteletadásként szolgál Chevrolet hazájának.
Az idő múlásával a Chevrolet különböző verziókat alkalmazott a bowtie logóból. A márka gyakran használta a kéket személygépkocsikhoz, míg a teherautókhoz aranyat választottak. A teljesítménycsomaggal rendelkező autók esetében pedig piros körvonalakat alkalmaztak. 2004-re azonban a Chevrolet egységesítette járműmodelljeit egy arany bowtie logóra, ezzel erősítve a márka kohézióját és megkülönböztetve magát főbb riválisaitól: Fordtól (kék ovális logó) és Dodge-tól (aki gyakran piros színeket használ).
Louis Chevrolet története
Louis Chevrolet élete során többször is összetűzésbe került William Durant-tal, aki az autógyár vezetője volt. 1914-ben eladta részvényeit Durantnak, de két évvel később, 1916-ra már sikeres volt a Series 490 olcsóbb modelljével. Ez lehetővé tette Durant számára, hogy visszavásárolja az irányítást a General Motors felett 1918-ban. A Chevrolet végül külön divízióként beolvadt a GM-be.
1919-től kezdve a GMC kereskedelmi teherautói átkeresztelésre kerültek Chevrolet néven, és azonos alvázakat használtak, mint a Chevrolet személygépkocsik. Ez a lépés nemcsak a termékek kinézetében hozott hasonlóságot, hanem a gyártási folyamatokban is szorosabb együttműködést eredményezett. A következő évtizedekben a Chevrolet nemcsak hogy megőrizte helyét a piacon, hanem számos innovációval és versenyelőnnyel gazdagította az autóipart.
1921 áprilisában a Chevrolet központját New Yorkból Detroitba helyezték át, ami kulcsszerepet játszott a vállalat jövőbeli fejlődésében. A General Motors épületében való elhelyezkedés lehetőséget adott arra, hogy közelebb kerüljön a GM más divízióihoz és erősítse az együttműködést. Ugyanebben az évben egy GM menedzsment felmérés javasolta a Chevrolet Divízió megszüntetését, de Alfred P. Sloan Jr. ellenezte ezt az ötletet. William S. Knudsen, aki korábban a Fordnál dolgozott, lett kinevezve a termelési operációk alelnökévé, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményezett.
1925 májusában megnyílt a Chevrolet Export Boxing üzem Bloomfieldben, New Jersey államban. Ez az üzem fontos szerepet játszott abban, hogy a Chevrolet és más GM márkák alkatrészeit készenlétbe helyezzék és exportálják világszerte. A Knock-down készletek csomagolása és szállítása lehetővé tette, hogy az autók gyorsabban elérjék a nemzetközi piacokat, így növelve a márka globális jelenlétét.
Versenyhelyzet és innovációk
A 20-as évek végétől kezdve, ahogy a Chrysler Corporation bevezette a Plymouth márkát 1928-ban, három nagy szereplő dominálta az amerikai piacon: Ford, Plymouth és Chevrolet – ezt nevezték el "Az alacsony árú hármasnak". 1929-ben bemutatták a híres "Stovebolt" motorukat, amely overhead-valve inline hat hengeres volt. Ezzel jelentős előnyt szereztek Forddal szemben, amely még mindig egyetlen lapos négyhengerest kínált. 1933-ban indult el a Standard Six modell is, amelyet mint az Egyesült Államok legolcsóbb hat hengeres autóját reklámoztak. A Nagy Gazdasági Világválság idején pedig megjelentek olyan modellek is mint a Chevrolet Master, melynek formatervezése Art Deco hatásokat tükrözött.
Az innováció kora: Corvette és az első üzemanyag-befecskendezés
A Chevrolet 1953-ban bemutatta a Corvette-et, amely nem csupán egy kétüléses sportautó volt, hanem a fiberglas karosszéria révén újraértelmezte a járműépítést. A Corvette nemcsak a sebesség és stílus szimbóluma lett, hanem megnyitotta az utat a modern sportautók számára is. Négy évvel később, 1957-ben, a Chevrolet bevezette az első üzemanyag-befecskendezős motort, amelyet Rochester Ramjet néven ismertek. Ez az új motor lehetővé tette a teljesítmény növelését és hatékonyabb üzemeltetést biztosított a Corvette és a Bel Air modellek számára. Az ár, amely akkoriban 484 dollár volt (ma körülbelül 5,251 dollár), egy jelentős befektetésnek számított, de sok vásárló számára megérte az új technológia előnyeiért.
A kompakt autók fejlődése
1960-ra a Chevrolet belépett a kompakt autók piacára is a Corvair bevezetésével. A Corvair különlegessége abban rejlett, hogy hátsó motorral rendelkezett és levegőhűtéses rendszert alkalmazott. Ez az innováció sok vásárlót vonzott, akik értékelték a különböző autózási igények kielégítését. A 1960-as évek közepére a Chevrolet Impala sorozata vált az Egyesült Államok egyik legkeresettebb autósorozatává. Az Impala mellett olyan modellek is népszerűvé váltak mint a Chevelle és Nova, amelyek családi szedánokként és praktikus autókként egyaránt helytálltak. Ezek az autók nemcsak funkcionálisak voltak, hanem stílusos dizájnjukkal is magukra vonzották a vásárlók figyelmét.
A változó piac: Vega és Chevette
Az 1970-es évekre azonban megkezdődött egy piaci átalakulás: az amerikai vásárlók egyre inkább kis méretű, üzemanyag-takarékos importautók iránt érdeklődtek. Ennek hatására került bemutatásra a Chevrolet Vega, míg később nemzetközi együttműködés révén létrejött a Chevette. Ezek az új modellek igyekeztek reagálni a piaci változásokra és megfelelni azoknak az igényeknek, amelyeket a fogyasztók támasztottak. Bár mindkét modell kezdetben sikeres volt, addigra már látszottak jelei annak, hogy ezek az autók nem tudják tartani magukat hosszú távon. A Vega hamarosan eltűnt a piacról, míg a Chevette sorsa szintén hasonló irányba haladt.
A kisautók kihívása
A 1980-as években a Chevrolet szembesült azzal a kihívással, hogy nem volt megfelelő kisautója a piacon. A Toyota Corolla és a Honda Civic népszerűsége egyre nőtt, így a Chevrolet kénytelen volt alternatív megoldásokat keresni. Az importált japán modellek újra-bélyegzése volt az egyik válasz. Így került bevezetésre például a Suzuki által szállított Chevrolet Sprint és az Isuzu által biztosított Chevrolet Spectrum, amelyek jól illeszkedtek a versenytársakhoz. A Chevrolet Citation volt az első kompakt méretű elülsőkerék-hajtású autója, amelyet követett a Chevrolet Cavalier és később a Chevrolet Celebrity. A 1990-es évek elején pedig egy újabb lépést tettek: partnerséget alakítottak ki a Toyotával, amelynek eredményeként megjelent a Geo Prizm is. Ezen kívül hazai gyártású modellként debütált a Chevrolet Corsica.
A középkategóriás Sedánok növekvő népszerűsége
Ahogy az autós családok igényei változtak, úgy nőtt az érdeklődés a középkategóriás sedánok iránt is. A Chevrolet Lumina sikeresen hódította meg ezt a szegmenst, mivel sok vásárlót vonzott. Ezen kívül, amikor a minibuszok iránti kereslet is megnövekedett, megjelent a Chevrolet Venture is. A SUV-k térnyerésével pedig olyan modellek váltak népszerűvé, mint a Chevrolet Trailblazer és Traverse.
A legendás V8-as motor fejlődése
A Chevrolet ikonikus small-block V8-as motorja 1955 óta folyamatos gyártásban van, ami egyedülálló teljesítménynek számít az autóipar történetében. Bár az aktuális verziók alig osztoznak bármilyen alkatrészben az eredeti motorral, számos fejlesztésen mentek keresztül az évtizedek során. Az alumínium blokkok és fejek használata mellett elektronikus motorvezérlést és szekvenciális port befecskendezést is alkalmaznak. A különböző járműtípusokhoz kapcsolódóan ezek a V8-as motorok 4.3-tól 9.4 literig terjednek, teljesítményük pedig 111 lóerőtől (83 kW) egészen 994 lóerőig (741 kW) terjedhet. Ez az alapmotor sok más General Motors termékben is megtalálható volt, mint például Pontiacban, Oldsmobile-ban vagy Buickban.
Az Impala újjáéledése
A Chevrolet Impala visszatérése 2000-ben nem csupán egy új modell bevezetését jelentette, hanem egy új irányvonalat is a Chevrolet számára. A hagyományos hátsó hajtás helyett az Impala elöl hajtott rendszerrel érkezett, amely lehetővé tette a jobb üzemanyag-hatékonyságot és kényelmesebb utazást. A modern dizájn és a fejlett technológiai megoldások mellett az Impala próbálta megőrizni azt az érzést, amiért sokan megszerették a régi modelleket.
A Chevrolet európai újjáéledése
2005-ben a General Motors újra bevezette a Chevrolet márkát Európában, amely rebadged Daewoo modellek formájában jelent meg. Ez az új irányvonal segítette a márka piaci jelenlétének növelését és hozzájárult ahhoz, hogy a Chevrolet ismét versenyképes legyen a globális piacon. Az európai piacra való belépés nemcsak az eladásokat növelte, hanem lehetőséget teremtett arra is, hogy az amerikai autógyártó bővítse termékpalettáját.
Új kihívások és innovációk
A 2007-2010-es gazdasági válság után a Chevrolet sikeresen talpra állt új járművek bevezetésével és meglévő modellek fejlesztésével. A GM felismerte, hogy versenyképessége érdekében fenntarthatóbb és üzemanyag-hatékonyabb autókra van szükség ahhoz, hogy lépést tartson a külföldi autógyártókkal. Így indult el 2010 végén a plug-in hibrid Chevrolet Volt gyártása, amely Európában Opel/Vauxhall Ampera néven futott. A Volt/Ampera család számos díjat nyert el, köztük a 2012-es Észak-Amerikai Év Autóját és az Európai Év Autóját. A Volt volt 2012-ben a világ legjobban fogyó plug-in elektromos autója is – több mint 31 ezer példányban értékesítették. Európában az Ampera szintén vezető szerepet töltött be ezen a piacon.
A Chevrolet Bolt EV: Az elektromos jövő előfutára
2016 októberében a General Motors (GM) megkezdte a Chevrolet Bolt EV gyártását, amely nemcsak az autóiparban, hanem a környezettudatos közlekedés terén is mérföldkőnek számít. A Bolt EV az első megfizethető, tömeggyártású teljesen elektromos autó, amely képes több mint 200 mérföld (320 km) távolság megtételére egyetlen töltéssel. Ezzel a modell elindította az elektromos járművek új korszakát, amely a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránti igényeket szolgálja ki.
Az elektromos autózás új korszakának kezdetén
A Chevrolet Bolt EV megjelenésével a GM nem csupán egy új autót mutatott be, hanem átalakította az elektromos autók piacát. Az alacsony ár és a jelentős hatótávolság kombinációja lehetővé tette, hogy szélesebb közönség számára váljon elérhetővé az elektromos közlekedés. A Bolt EV sikerét számos díj is tükrözi: 2017-ben elnyerte a Motor Trend „Az Év Autója” díját, az AutoGuide.com olvasói által választott „Zöld Autója” címet, valamint a Green Car Journal „Zöld Autója” kitüntetését is. Ezen kívül a Time magazin „Az Év 25 Legjobb Találmánya” között is szerepelt.
2021 februárjában a Chevrolet bemutatta a 2022-es Bolt EUV-t és az áttervezett Bolt EV-t. Ezek az új modellek továbbfejlesztett funkciókkal és technológiával rendelkeznek, amelyek még vonzóbbá teszik őket a vásárlók számára. A modern dizájn mellett hangsúlyt fektettek a biztonsági és kényelmi funkciókra is, így például az autonóm vezetési rendszerekre és a fejlett infotainment megoldásokra.
A Chevrolet Bolt EV nem csupán egy autó; sokkal inkább egy üzenet arról, hogy lehetséges fenntartható módon közlekedni anélkül, hogy lemondanánk a kényelemről vagy a teljesítményről. Az elektromos járművek használata hozzájárulhat a légszennyezés csökkentéséhez és a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség mérsékléséhez. A Bolt EV e szempontok figyelembevételével készült, és úgy tűnik, hogy utat mutat más gyártóknak is az elektromos járművek fejlesztésében.
Nemzetközi jelenlét
Mexikó
Mexikó különleges helyet foglal el a Chevrolet történetében, hiszen itt számos GM márkához kapcsolódó modellt forgalmaznak. A mexikói autópiac sokszínűsége lehetővé tette, hogy a Chevrolet olyan modelleket kínáljon, amelyek különböző platformokról származnak, mint például az Egyesült Államok, Dél-Korea és más régiók. Például a Vectra, Astra és Corsa modellek Opel-eredetűek, míg a Chevy C2 egy helyi fejlesztésű jármű. A mexikói termelési létesítmények korábban nemcsak helyi igényeket szolgáltak ki, hanem az Egyesült Államokba és Kanadába is exportáltak járműveket, mint például a Suburban és az Avalanche. A Chevrolet kínálatában szereplő járművek között találjuk az Avalanche-tól kezdve a Corvette-ig terjedő modelleket, amelyek mindegyike tükrözi a márka sokoldalúságát.
Kína
Kína 2009-re Chevrolet harmadik legnagyobb piacává vált, ahol 332 774 járművet értékesítettek. Az évek során a Chevy fokozatosan növelte részesedését a piacon; 2018-ra például 673 376 helyben gyártott Chevroletek keltek el. A Cruze volt az egyik legnépszerűbb modell Kínában, de más modellek is kiemelkedtek, mint például a Cavalier és az Equinox. Bár 2018-ra a Chevrolet piaci részesedése csökkent 2.90%-ra, ez nem csökkentette a márka iránti keresletet. Kína hatalmas autópiaca lehetőséget biztosít a Chevrolet számára ahhoz, hogy továbbra is innovatív megoldásokkal lépjen fel.
India
Indiában 2003 óta van jelen hivatalosan a Chevrolet. A kezdetekben Opel modelleket forgalmaztak (mint például Corsa és Astra), de később saját márkanevük alatt értékesítették többek között a Cruzet és a Captivát. Az indiai piac azonban kihívásokkal nézett szembe, amely végül ahhoz vezetett, hogy 2017-ben a GM leállította az autók gyártását Indiában. Bár az autógyártás véget ért Indiában, a Chevrolet továbbra is üzemelteti szervizközpontjait az országban, ami bizonyítja elkötelezettségét ügyfelei iránt.
A Toyota és a GM közötti megállapodás keretében a harmadik generációs Chevrolet Cavalier-t Japánban Toyota Cavalier néven forgalmazták. Ez az együttműködés lehetővé tette, hogy a Toyota elkerülje az Egyesült Államokba irányuló exportjainak további korlátozásait. A Chevrolet Stovebolt motorját használták fel, amelyet a Toyota visszafejtett, hogy létrehozza a Toyota Type A motort. Ez az együttműködés nem csupán egy új modellt eredményezett, hanem jelentős technológiai transzfert is magával hozott.
Japánban A 2000-es évek közepén a Suzuki is aktívan részt vett a GM modellek japán piacra történő bevezetésében. A Suzuki importálta és forgalmazta többek között a Chevrolet TrailBlazer-t és a Chevrolet Optra wagont. Érdekes módon a Suzuki által gyártott Chevrolet MW mikrobusz eredetileg egy Suzuki Wagon R+ rebadged verziója volt, később pedig egy Suzuki Solio-ra cserélték. A Suzuki és GM közötti partnerség nemcsak az autók forgalmazására terjedt ki, hanem azok összeszerelésére is. A Chevrolet Cruze subkompakt modellt is sikeresen értékesítették Japánban, bizonyítva ezzel, hogy ezek az autók képesek voltak betölteni egy rést a piacon.
A 2010-es években a General Motors Japan Limited olyan modellek forgalmazását irányította, mint például a Sonic, Captiva, Camaro és Corvette, ezeket korlátozott mennyiségben értékesítették Yanase Co., Ltd. kereskedések révén. A Mitsui Bussan Automotive cég ekkor már hosszú ideje foglalkozott GM modellek importálásával; azonban 2011 novemberében leállították ezt az üzletágat, mivel a GM Japan szeretett volna egységesíteni az értékesítési csatornáit.
Kazahsztán
2020 márciusában Kazahsztán Kostanay városában megnyitotta kapuit egy új Chevrolet összeszerelő üzem, amelyet az Allure Group of Companies és az Uzbekistan-i UzAuto Motors közösen indított el. A gyárban a járműveket félkész vagy teljesen kész szettekből állítják össze. 2024 márciusában elindult a Chevrolet Onix összeszerelése teljesen kész szettekből, ami jelentős lépés a helyi gyártás irányába. Ezen kívül Almaty városában egy GM által engedélyezett kereskedő importálja és értékesíti a Tahoe és Traverse modelleket. Ez az üzem nemcsak új munkahelyeket teremt, hanem hozzájárul Kazahsztán autóiparának fejlődéséhez is. A lokális összeszerelés révén csökkennek az import költségek, miközben növekszik a helyi termelési kapacitás.
Kirgizisztánban az UzAuto Motors és a DT Technikis egy új összeszerelő üzemet tervez nyitni 2024 nyarán Bishkek közelében. Az elsődleges célja ennek az üzemnek, hogy Chevrolet és Isuzu járműveket állítson elő. Kezdetben az alkatrészeket Üzbegisztánból importálják, de hosszú távon saját gyártásra is törekednek. Az üzem várhatóan 10 000 autót fog összeszerelni félkész szettekből az első húsz hónap során. A Chevrolet Cobalt kompakt sedan lesz az első modell, amelyet itt szerelnek össze, de terveik között szerepel más modellek bevezetése is. Ez a projekt nemcsak Kirgizisztán autóiparát erősíti meg, hanem hozzájárul a regionális gazdasági fejlődéshez is.
Malajzia
A Chevrolet Malajziába való belépése 2003-ra datálódik, amikor felváltotta az Opel-t. Azóta számos változás történt, beleértve egy közös vállalat létrehozását is a GM és DRB-HICOM között. 2010 óta Naza Quest Sdn Bhd vette át a Chevrolet márka forgalmazását Malajziában. Bár 2018-ban Naza Quest Sdn Bhd leállította új Chevrolet járművek forgalmazását Malajziában, továbbra is biztosítják a garanciális támogatást és utólagos szolgáltatásokat az ottani Chevrolet tulajdonosok számára.
Közel-Kelet
A Közel-Kelet autópiaca rendkívül dinamikus, ahol a Chevrolet különböző modellek széles választékát kínálja. A régióban forgalmazott autók többsége GM Koreából és Észak-Amerikából származik. A Chevrolet Special Vehicles divízió, amely 2007 decembere óta működik, magasan teljesítő modelleket kínál, mint például a 400 lóerős CR8 szedánt. Az Egyesült Arab Emírségekben és Szaúd-Arábiában népszerű SUV-ként szerepelnek a Groove, Captiva, Blazer és Tahoe modellek. A teherautók között kiemelkedik a Silverado, amely a régió egyik legkeresettebb munkagépe. A Chevrolet által kínált modellek folyamatosan frissülnek az új trendek és fogyasztói igények figyelembevételével.
Pakisztán
Pakisztánban a Chevrolet egy helyi autógyártóval, a Nexus Automotive-tal együttműködve vezette be modelljeit. Az országban elérhető modellek között szerepelnek olyan népszerű autók, mint az Optra, Spark és Aveo. Az ilyen típusú partnerségek lehetővé teszik a márka számára, hogy rugalmasan reagáljon a helyi igényekre és kihívásokra. A pakisztáni piacon való megjelenés nemcsak gazdasági előnyöket hozott magával, hanem hozzájárult az autógyártás fejlődéséhez is az országban. A Chevrolet iránti kereslet folyamatos növekedése azt jelzi, hogy az emberek értékelik a megbízhatóságot és teljesítményt.
Fülöp-szigetek
A Fülöp-szigetek története gazdag kapcsolatokkal bír a Chevrolet márkával. Az 1980-as években még helyi gyártás is zajlott itt – többek között Bel-Air és Impala modellek kerültek legyártásra. Miután 1985-ben kivonultak a piacról, sok modell beérkezett szürke import keretein belül. A Chevrolet újraindította tevékenységét 2000-ben, ma pedig The Covenant Car Company Inc. irányítása alatt működik. Az országos jelenlétét 24 kereskedés biztosítja 2020-ban. A kínálatukban szerepelnek olyan ikonikus modellek is mint a Spark, Sail és Colorado mellett most már Corvette is megtalálható az ajánlatukban.
Dél-Korea
Dél-Koreában a Chevrolet története szorosan összefonódik a Daewoo Motors márkával. A GM Korea által tervezett és gyártott járművek kezdetben Daewoo néven kerültek forgalomba, egészen 2011 februárjáig. Ekkor a Chevrolet márka teljes mértékben átvette a Daewoo helyét, ami új fejezetet nyitott a dél-koreai autóiparban. Az újonnan bemutatott modellek között szerepelt a Chevrolet Camaro, Orlando és Aveo. 2015-ben az Impala is felkerült a kínálatra, ezzel először kezdte meg Dél-Koreában az amerikai gyártású sedan importját. Azonban 2018 májusában a Gunsan üzem bezárása és a VIDAMCO üzem eladása Vietnámnak komoly változásokat hozott. Ekkor megszűnt több népszerű modell, köztük a Chevrolet Cruze és Orlando. Jelenleg legjobban teljesítő járműveik közé tartozik a Chevrolet Spark és Malibu.
Thaiföld
Thaiföldön a General Motors Rayong üzemében készülnek különböző Chevrolet modellek, köztük az amerikai gyártású Colorado pickup truck is. 2003 óta itt gyártják Holden Commodore-t is Chevrolet Lumina néven. Az exportok egészen 2005-ig tartottak. A GM folyamatosan keresi azokat az lehetőségeket, amelyek révén csökkentheti költségeit. Ennek részeként tervezik bővíteni a Rayong üzem kapacitását, hogy Colorado modelleket exportálhassanak az Egyesült Államokba. Ez csak abban az esetben valósulhat meg, ha szabadkereskedelmi megállapodást kötnek az Egyesült Államokkal és Thaifölddel, mivel jelenleg 25%-os vám vonatkozik az importált pickupokra nem FTA országokból. Az utóbbi évek során azonban nehéz döntések elé állt a GM. 2020-ban bejelentették, hogy leállítják autóik értékesítését Thaiföldön és eladták Rayong üzemüket a Great Wallnak. Az utólagos értékesítések, javítások és garanciák azonban továbbra is elérhetők maradnak az arra jogosult üzletek által.
Üzbegisztán
Az UzAuto Motors 2019 óta működik az üzbegisztáni kormány tulajdonában, miután a General Motors 25%-os részesedését megvásárolták. Az Asakában található gyár főként Chevrolet és Ravon modelleket gyárt, amelyek nemcsak a hazai piacon népszerűek, hanem számos más országba is exportálják őket. A gyár története egészen 2008-ig nyúlik vissza, amikor GM Uzbekistan néven jött létre egy közös vállalat keretein belül. A gyárban az évek során számos népszerű modellt állítottak elő, köztük a Damas-t, Matiz-t és Nexia-t. Ezek a modellek nemcsak az üzbegisztáni vásárlók körében váltak népszerűvé, hanem hozzájárultak az ország gazdasági fejlődéséhez is.
Ausztrália
A Chevrolet márka 1918-ban kezdett el komolyabb jelenlétet kialakítani Ausztráliában, amikor az első autókarosszériákat helyben kezdték el összeállítani. 1926-ra a General Motors (Australia) Pty Ltd már öt államban működtetett szerelőüzemeket, amelyek a Chevrolet és más GM járművek helyi gyártására specializálódtak. A Holden Motor Body Builders céggel való fúzió 1931-ben megerősítette a General Motors-Holden (GMH) pozícióját, lehetővé téve a különböző GM termékek folyamatos gyártását.
A GMH nemcsak a hagyományos amerikai dizájnokat követte; 1934-ben megjelentették a Chevrolet Coupe Utility-t, amely új irányt szabott az ausztrál autógyártásnak. A második világháború után 1946-ban újraindult a termelés, és 1949-től kezdve az ausztrál Chevroletek többségét Kanadából importált alkatrészekből állították össze. Az utolsó teljes év, amikor Chevroleteket gyártottak Ausztráliában, 1968 volt.
A klasszikus Chevrolet modellek – mint például a Bel Air, Biscayne és Impala – ma is megtalálhatók Ausztrália különböző államaiban. Az 1970-es évek elejétől kezdve a Chevrolet neve számos könnyű teherautón is feltűnt, például az LUV-n és a harmadik generációs C-sorozatú teherautókon. Később, 1998-tól 2001-ig a Chevrolet Suburban néven ismert modellt Holden Suburban néven forgalmazták.
A Holden márka 2021-es megszüntetésével a GM továbbra is exportálja Chevrolet modelljeit az ausztrál piacra. Az importált Silverado pickupokat helyben átalakítják jobbkormányos változatokká. Emellett várhatóan a Camaro is részt vesz majd a V8 Supercar sorozatban, amely lehetőséget ad arra, hogy továbbra is megőrizzék az amerikai autók örökségét Ausztráliában.
Dél-Afrika
A Chevrolet 1965-ben lépett be a dél-afrikai piacra CKD (Completely Knocked Down) készletek formájában, amelyeket Port Elizabethben szereltek össze. Az első modellek többsége az Egyesült Államokban készült, de idővel a helyi igényekhez és előírásokhoz igazodva a Chevrolet autók helyi gyártásúvá váltak. Ekkor indult el a "braaivleis, rugby, sunny skies and Chevrolet" reklámkampány, amely nemcsak az autót népszerűsítette, hanem egy egész életstílust is megfogalmazott.
Az 1970-es években a Chevrolet kínálata bővült olyan modellekkel, mint a Kommando és Constantia, amelyek ausztrál General Motors-Holden modellekre épültek. A Firenza pedig egy Vauxhall Viva alapjain készült. Ezek az autók különleges helyet foglaltak el a dél-afrikai autós kultúrában; nemcsak közlekedési eszközök voltak, hanem státuszszimbólumokká váltak. Az 1980-as évek elején azonban a politikai és gazdasági helyzet miatt GM úgy döntött, hogy megszünteti a Chevrolet márkát Dél-Afrikában, és az Opelre helyezte át a hangsúlyt. Ez új kihívások elé állította az ország autóiparát, amelynek következményeit még sokáig érezték.
A 1990-es évek politikai változásai lehetővé tették GM számára, hogy visszatérjen Dél-Afrikába. 2001-ben újra bevezették a Chevrolet nevet olyan modelleken keresztül, mint a Lumina (amely egy rebadged Holden Commodore), valamint más Daewoo modellek is bekerültek az értékesítési palettába. Ez idő alatt számos új modell jelent meg: Spark Lite, Aveo Sedan és Hatch, Cruze Sedan és Hatch – mindezek hozzájárultak ahhoz, hogy a Chevrolet újra népszerűvé váljon.
Sajnos 2017-ben GM ismét úgy döntött, hogy kivonul Dél-Afrikából. Az Isuzu átvette teherautó-gyártási részlegét és üzemét, míg a Chevrolet márka kereskedelmi hálózata is megszűnt. Azonban GM együttműködött mindkét céggel annak érdekében, hogy biztosítsa az ügyfelek számára szükséges alkatrészeket és technikai támogatást.
Európa
A Chevrolet Európában először olyan modelleket kínált, amelyek jórészt az Egyesült Államok piacán népszerűsített járművek módosított változatai voltak. Az Alero, amely valójában egy rebadged Oldsmobile Alero, és a Trans Sport, ami egy Chevrolet Venture frontjával ellátott Pontiac Trans Sport volt, kiemelkedtek az ajánlatból. Emellett olyan ikonikus modellek is megtalálhatóak voltak, mint a Camaro, Corvette és TrailBlazer. Az Impala V8 szedánok is elérhetők voltak Európában, mint nagycsaládos autók vagy megfizethető árú prémium járművek.
2005-től kezdve jelentős változások indultak el a Chevrolet európai stratégiájában. Minden GM Daewoo modell átkerült a Chevrolet márkanevéhez. Ez az átalakulás lehetővé tette, hogy több modell kerüljön bevezetésre Európába. Eközben a Corvette és Cadillac modellek külön disztribúciós csatornán keresztül kerültek forgalomba Hollandiában, egészen 2010-ig, amikor a Kroymans Corporation Group csődbe ment.
2016 elején a General Motors úgy döntött, hogy csökkenti európai jelenlétét és kizárólag ikonikus modelljeire összpontosít, mint például a Corvette. E döntés részeként az Opel és Vauxhall márkák erősítése került előtérbe. Ekkoriban csak néhány modell maradt elérhető Európában; ezek közé tartozik az amerikai gyártású Corvette Stingray és Tahoe. A Chevrolet eladásai Western és Central Európában 2005 óta évi körülbelül 200 000 egység körül alakultak. A legmagasabb eladási számot 2007-ben regisztrálták, amikor 216 160 egység talált gazdára. Oroszországban ezzel szemben folyamatos növekedést mutattak az eladások; 67 000 egységről indulva 2012-re már 205 040 egységre nőtt ez a szám.
2022-re a Chevrolet portfóliója jelentősen lecsökkent Európában; manapság főként csak a Corvette Stingray érhető el több országban. Az Oroszországban hivatalosan értékesített Chevrolet járművek zöme UzAuto Motorsból származik, amely egy állami tulajdonú vállalat Uzbekisztánban.
Lengyelország
A második világháború viharos évei alatt Lengyelországban a hazai ellenállás, a Haza Hadserege (Armia Krajowa) létrehozta a Kubuś néven ismert improvizált páncélozott járművet. A Kubuś kifejlesztése különösen figyelemre méltó, hiszen a Haza Hadserege olyan körülmények között dolgozott, amikor az ellenséges csapatok túlerőben voltak. A Chevrolet 157-es teherautó alvázát választották, amelyet a Lilpop, Rau i Loewenstein cég gyártott Lengyelországban még a háború előtt. Az autó páncélozása és fegyverzete lehetővé tette, hogy a felkelők hatékonyan harcoljanak a német hadsereg ellen. Kubuś nem csupán egy egyszerű jármű volt; ez az improvizált páncélozott autó szimbólummá vált a lengyel ellenállás számára. A varsói felkelés során számos harci helyzetben részt vett, és fontos szerepet játszott abban, hogy a felkelők meg tudják védeni magukat és elérni céljaikat.
A háború végén Kubuś súlyosan megrongálódott, de csodával határos módon túlélte az összecsapásokat. 1945-ben a lengyel hadsereg múzeumába szállították, ahol ma is kiállítják. Az eredeti példány mellett 2004-ben Juliusz Siudziński irányításával elkészítettek egy teljes méretű működő replikát is, amely jelenleg a Varsói Felkelés Múzeumban található. Ez a replika lehetővé teszi a látogatók számára, hogy közelebbről megismerjék ezt az ikonikus járművet és annak történelmét.
Érdekes módon a Chevrolet márka nemcsak Kubuś révén kapcsolódik Lengyelországhoz. 2007 és 2011 között az FSO gyárban Varsóban kezdték el gyártani a Chevrolet Aveo-t ukrán partnerük, az UkrAVTO közreműködésével. Bár ezek az autók nem érték el Kubuś történelmi jelentőségét, bemutatják azt az ipari együttműködést és technológiai fejlődést, amely jellemző volt Lengyelországra a rendszerváltás után.
Kubuś tehát nemcsak egy páncélozott autó; ő egy jelképe annak az emberi elszántságnak és bátorságnak, amellyel sokan harcoltak szabadságukért. A varsói felkelés emléke ma is élénken él Lengyelországban és világszerte. A múzeumokban kiállított tárgyak és replikák segítenek megőrizni ezt az örökséget, hogy a jövő generációi is tanulhassanak belőle.
Oroszország
A GM-AvtoVAZ közös vállalkozás 2001-ben alakult, hogy új lehetőségeket teremtsek az orosz autópiacon. A General Motors (GM) és a helyi AvtoVAZ együttműködése nemcsak a Chevrolet Niva SUV megalkotásához vezetett, hanem jelentős hatással volt az orosz autógyártás fejlődésére is.
A GM-AvtoVAZ közös vállalkozás célja az volt, hogy egy olyan SUV-t fejlesszenek ki, amely megfelel az orosz piaci igényeknek és körülményeknek. Ennek eredményeként jött létre a Chevrolet Niva, amely népszerű választássá vált az orosz vásárlók körében. A közös vállalkozás 2019 decemberében ért véget, amikor AvtoVAZ teljes mértékben megszerezte a GM részesedését.
Egy másik fontos létesítmény volt a GM Avto gyár Szentpéterváron, amely 2008-ban nyílt meg. A gyár 2012-es korszerűsítése után számos népszerű modellt gyártottak itt, mint például az Opel Antara és Chevrolet Captiva SUV-kat, valamint a Chevrolet Cruze-t. A gyár működése 2015 júliusában leállt, miután a Chevrolet kivonult az orosz piacról.
A Chevrolet Aveo második generációját is Oroszországban gyártották, mégpedig a GAZ társasággal való együttműködés keretében Nizhny Novgorodban 2013 elejétől kezdve. Ez a partnerség hozzájárult ahhoz, hogy a Chevrolet versenyképes maradjon az orosz piacon egészen 2015-ig.
Kalinyingrádban található Avtotor gyár szintén jelentős szerepet játszott a Chevrolet modellek előállításában. Itt többek között a Lacetti, Aveo, Epica, Captiva, Orlando és Tahoe modellek készültek. Ezek a járművek szintén hozzájárultak ahhoz, hogy a márka széleskörűen elérhető legyen Oroszországban.
2017 decemberében Oroszországban hivatalosan kapható volt több Chevrolet modell is, mint például a Tahoe és Camaro. Az első negyedévben két különböző értékesítési csatorna működött: az egyik közvetlenül a General Motors által irányított csatorna volt, míg a másik gazdaságos tömegpiaci modellek értékesítésére összpontosított.
A 2022 áprilisi események jelentős hatással voltak a Chevrolet Oroszországban történő értékesítésére. Az Egyesült Államok és Dél-Korea által bevezetett szankciók következtében mindkét értékesítési csatorna leállt. Ez nemcsak a Chevrolet számára volt nehézség, hanem az orosz autóipar egészének is komoly kihívások elé állította.
Dél-Amerika
A GM évtizedek óta jelen van Dél-Amerikában. A régióban gyártott járművek sok esetben az észak-amerikai és európai modellek módosított változatai voltak, amelyek a helyi piaci igényekhez igazodtak. Az S-10 és Blazer modellek jól példázzák ezt a stratégiát, amely a múltban dominálta a dél-amerikai autópiacot.
Ahogy Dél-Amerika gazdasági helyzete változik, úgy az autópiac is folyamatosan alkalmazkodik. Ma már nemcsak az idősebb modellek vannak jelen, hanem egyre több modern jármű is megjelenik a piacon. A helyi gyártás mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a koreai forrásból származó autók is, amelyek egykori Daewoo üzemekből kerülnek ki. Ezeket az autókat gyakran kombinálják amerikai és koreai Chevrolet modellekkel, bővítve ezzel a helyi választékot.
Argentína
Az autógyártás története Argentínában mély gyökerekkel rendelkezik, amelynek egyik legszembetűnőbb képviselője a Chevrolet 400. Ez a modell 1962 és 1974 között készült, és nemcsak a helyi piacot hódította meg, hanem a régió autóiparának fejlődésében is jelentős szerepet játszott.
Az argentínai General Motors de Argentina leányvállalatának története 1924-re nyúlik vissza, amikor az első Chevrolet Double Phaeton modellek importálása megkezdődött. A helyi igények gyorsan növekedtek, így 1925-ben a vállalat úgy döntött, hogy helyben kezdi meg a gyártást. Az "Especial Argentino" néven ismert modell nemcsak költségeket csökkentett, hanem lehetővé tette a helyi fogyasztói igények gyorsabb kielégítését is. A második világháború idején azonban a termelés drámaian lelassult. Az anyaghiány miatt az üzemek kénytelenek voltak átállni más termékek gyártására, például hűtőszekrényekre és autós kiegészítőkre. A háború után a Chevrolet márka újraéledt, és a gyártási kapacitások bővültek.
1962. március 12-én legördült az első Chevrolet 400 az argentin gyárból. Ez a modell alapvetően az amerikai Chevy II-re épült, de számos olyan elemet tartalmazott, amely kifejezetten az argentínai piacra lett optimalizálva. A tervek szerint az első évben a gyártás 50%-os nemzeti integrációval indult volna, amelyet később 90%-ra szerettek volna emelni 1964-re. A Chevrolet 400 sikeres bevezetése új lendületet adott az argentin autóiparnak. Az évtized végére már számos új modellt is bemutattak, amelyek közvetlen kapcsolatban álltak az amerikai Chevy Nova-val. A Chevrolet márka népszerűsége töretlen volt egészen a hetvenes évek közepéig.
A hetvenes évek közepén azonban drámai változások következtek be az argentínai piacon. A General Motors piaci részesedése hirtelen csökkent; míg 1976-ban még 9%-ot képviselt, addig ez az arány 1978-ra mindössze 2%-ra esett vissza. Ekkor a cég több mint 30 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami arra késztette az amerikai anyavállalatot, hogy felfüggessze argentíniai termelési tevékenységeit.
Bár a Chevrolet márka Argentínában egy időre eltűnt, 1985-ben újra megjelent különböző teherautó modellek formájában. Későbbiekben is folytatódott a gyártás különböző modellekhez kapcsolódóan, így például az Opel alapú Chevrolet Corsa és Suzuki alapú Grand Vitara formájában. Ma már látható, hogy a Chevrolet 400 nemcsak egy autómodell volt; hanem egy korszak szimbóluma is Argentínában. Ennek a modellnek a története hozzájárult ahhoz, hogy Argentína ma is fontos szereplője legyen Dél-Amerika autóiparának.
Brazília
A Corsa sedan nem csupán autók, hanem a helyi autóipar történetének meghatározó alakjai. Ezek az autók nemcsak népszerűségük miatt váltak ikonikussá, hanem azért is, mert tükrözik az ország automobilizálódásának fejlődését.
A Chevrolet Opala 1968-ban debütált, és az Opel Rekord és az amerikai Chevrolet Nova alapjaira épült. Gyártása egészen az 1990-es évek elejéig folytatódott, amikor is az Opel Omega váltotta fel. Az Opala különböző motorváltozatokkal volt elérhető, kezdve a 151-es négyhengeres motortól, amely 82 lóerőt és 143,2 lb-ft nyomatékot biztosított, egészen a csúcsmodellhez, az Opala SS-hez, amelyben egy GM 250-S inline hat hengeres motor dolgozott. Ez utóbbi elképesztő teljesítménye 171 lóerő és 278,5 lb-ft nyomaték volt. Az Opala különlegessége abban rejlik, hogy 1976-ban rekordot döntött Dél-Amerikában: elérte a 190,47 km/h sebességet. Ezzel megelőzte olyan versenytársait is, mint a Puma GTB vagy a Dodge Charger R/T. Az Opala tehát nemcsak egy hétköznapi jármű volt; sportos teljesítménye révén sok brazil autórajongó szívébe belopta magát.
A Chevrolet Corsa sedan egy másik fontos modell Brazíliában. Az "B" verziója a Celta néven ismert lett és Argentínában Suzuki márkanevén futott. Ez a modell jól példázza azt is, hogyan alkalmazta a Chevrolet a globális stratégiáját Latin-Amerikában. A Corsa sedan modern dizájnja mellett kedvező üzemanyag-fogyasztása és megbízhatósága miatt vált népszerűvé. Az elmúlt évtizedek során Brazíliában számos más Chevy modellt is bemutattak, mint például az Astra-t vagy a Vectra-t, amelyek szintén jelentős hatással voltak az autópiacra. A gyártási folyamat során sok helyi igényt figyelembe vettek, így ezek az autók ideálisan illeszkedtek az ország különleges körülményeihez.
Ma már számos újabb modell érhető el a Chevrolet kínálatában Brazíliában, mint például a Cruze vagy az Onix. Az új generációs modellek folytatják azt az örökséget, amelyet olyan ikonikus járművek teremtettek meg, mint az Opala és a Corsa sedan. Az iparág folyamatosan fejlődik, innovációval és technológiai fejlesztésekkel gazdagodva.
Chile
Chileben a Chevrolet gyártása 1962-ben indult, amikor a helyi partner, az Avayu bemutatta a Nova II modellt. Az évek során a Chevrolet sokféle modellt kínált a chilei piacon, amelyeket különböző GM márkákból és platformokról származó járművek alkottak. 1975 és 1988 között a Chevrolet C/K teherautók gyártását is folytatták Chilében. Az eltérő eredetű modellek lehetővé tették, hogy a chilei vásárlók széles választékot kapjanak, ami hozzájárult a márka népszerűségéhez az országban.
Ecuador
Ecuadorban a Chevrolet már 80 éve jelen van. A GM Ecuador amerikai Chevrolet modelleket forgalmaz, valamint GM Koreából származó autókat is kínál. Érdekes megemlíteni, hogy az 1983-as Suzuki Supercarry-t is Chevrolet néven értékesítik. A 90-es években az Isuzu Rodeo-t Chevrolet Rodeo néven forgalmazták. Az évek során a Chevrolet nemcsak a helyi autópiac meghatározó szereplőjévé vált, hanem számos modelljével hódította meg az ecuadori vásárlók szívét.
Venezuela
Venezuelában a Chevrolet már 1948 óta működik, amikor megkezdődött a teherautók gyártása Caracasban. 1979-ben a termelés egy újonnan megvásárolt üzemben folytatódott Valenciában, amely korábban a Chrysler tulajdonában állt. Az első 50 év alatt több mint 1,5 millió járművet szereltek össze Venezuelában. A Chevy itt is nagy népszerűségnek örvendett, és mára jelentős részesedéssel bír az ország autópiacán.
Kolumbia
Kolumbiában az Automotive Factory SA (Colmotores) 1956-ban alakult. Kezdetben Austin járműveket gyártottak, majd az 1960-as években Simca és Dodge autókat is elkezdtek előállítani. Az igazi áttörés azonban 1980-ban következett be, amikor elkezdték gyártani a Chevrolet modelleket. Ma már Colmotores piaci részesedése meghaladja a 75%-ot Kolumbiában, és olyan népszerű modellek találhatók itt mint az Aveo, Optra és Spark.
Trinidad és Tobagó
Az 1930-as évek végén a Chevrolet Master Deluxe Sedan a luxus szimbólumává vált Trinidadban és Tobagóban. Ez az autó nemcsak stílusos megjelenésével, hanem kényelmes belső terével is lenyűgözte az embereket. Az autókat a helyi kereskedő, a Neal and Massey forgalmazta, aki franchise-tulajdonosa volt más neves márkáknak is, mint például a Vauxhall és Buick. A helyi igényekhez igazodva minden autó jobbkormányos volt, és Kanadából vagy Ausztráliából importálták őket.
A második világháború utáni időszakban a General Motors (GM) továbbra is erős piaci jelenléttel bírt Trinidadban. A Bel Air, Impala és Fleetline modellek népszerűsége hozzájárult ahhoz, hogy a Chevrolet márka elismert névvé váljon az országban. Az 1960-as évek végén és az 1970-es évek elején az ausztrál Holden DeVille modellek Chevrolet Caprice néven kerültek forgalomba, így tovább bővült a választék.
1974-ben azonban Neal and Massey feladta GM franchise-ját, ami után a Chevrolet márka elhagyta Trinidadot. Ezután több kísérlet is történt a visszatérésére. 1998–2001 között a Southern Sales Ltd. importálta a Chevy Monza-t és Joy-t Mexikóból. Sajnos ezek az autók nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket; gyenge építési minőségük és korlátozott alkatrészellátásuk miatt csak néhány példányt adtak el. A Renault által forgalmazott Aveo sedan és hatchback 2003-ban szintén nem aratott osztatlan sikert. Az igazi változás akkor következett be, amikor a Lifestyle Motors egy intenzívebb marketingkampányt indított. Ekkor már szélesebb választék állt rendelkezésre: Chevrolet Colorado (Isuzu D-Max), Spark (Daewoo Matiz alapú), Optra (Suzuki Forenza), Captiva SUV és Epica nagyautó.
2011 márciusában megérkezett Trinidadba a Chevrolet Cruze is, amely egy 1.8 literes benzines motorral büszkélkedett. Ez az új modell fontos szerepet játszott az Optra és Epica közötti rés betöltésében, amikor az Optra forgalmazását leállították. A Cruze sikeresen ötvözte az eleganciát és teljesítményt, újraélesztve ezzel a Chevrolet iránti érdeklődést.
Sport
NASCAR
A NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing) az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb motorsportja, és a Chevrolet itt elérte a legnagyobb sikereit. A legnagyobb csapatok között találjuk a Hendrick Motorsports-t, Richard Childress Racing-et és Trackhouse Racing Team-et, akik mind Chevrolet Camaro ZL1 1LE modellekkel versenyeznek. A Hendrick Motorsports tizenkét bajnoki címmel büszkélkedhet, míg a Richard Childress Racing hatot nyert. A Chevrolet az NASCAR legsikeresebb gyártója, harminc kilenc gyártói címmel és a legtöbb győzelmet magáénak tudhatja. A jelenlegi NASCAR Cup Series-ben a csapatok Camaro ZL1 1LE modelleket használnak, míg az Xfinity sorozatban a Camaro SS-t választják. A NASCAR Craftsman Truck Series pedig a Silverado teherautókkal versenyez.
Az IndyCar sorozatban a Chevrolet szintén kiemelkedő teljesítményt nyújtott. 1986 és 1993 között hat egymást követő Indianapolis 500 győzelmet arattak, valamint öt egymást követő CART Világkupa-győzelmet is elértek ugyanebben az időszakban. Olyan neves versenyzők vitték hírnevüket az égre, mint Rick Mears, Al Unser Jr., Michael Andretti és Emerson Fittipaldi. A Chevrolet 2002-től 2005-ig helyettesítette az Oldsmobile-t az IndyCar sorozatban. Hélio Castroneves Indianapolis 500-as győzelme és Sam Hornish Jr. bajnoki címe ellenére az amerikai márka később kevesebb sikert könyvelhetett el. Az újabb visszatérésük 2012-ben történt, amikor több évnyi Honda dominancia után újra megjelentek a sorozatban. Azóta számos versenyt nyertek meg, beleértve a 2013-as és 2015-ös Indianapolis 500-at is.
Corvette Racing csapata szintén híres szereplője volt az amerikai motorsportnak. Az autók a GT LeMans osztályban versenyeznek a Tudor United SportsCar Championship keretein belül. A Corvette Racing 1999 óta vesz részt a Daytona 24 órás versenyen, ahol számos bajnoki címet nyertek.
A Chevrolet európai újjáéledése során részt vett az FIA WTCC-ban is, ahol először Lacetti modellekkel indultak. Később a Cruze váltotta fel őket, amelyből több mint három éven át dominálta a versenyt.
A brit motorsport világában is aktív voltak; például a British Touring Car Championship-ben indultak Cruze modellekkel 2010 és 2011 között.
Emellett jelentős kapcsolatokat alakítottak ki brit futballcsapatokkal is; például a Manchester United főszponzorává váltak egy rekordértékű szerződés keretében.
Modellek:
- Chevrolet 150 (1953-1957)
- Chevrolet 210 (1953-1957)
- Chevrolet Avalanche (2002-napjainkig)
- Chevrolet Aveo (2006-2015)
- Chevrolet Bel Air (1953-1975)
- Chevrolet Beretta (1987-1996)
- Chevrolet Blazer K5 (1969-1994)
- Chevrolet Blazer S-10 (1983-2005)
- Chevrolet Camaro (1967-2002, 2009-napjainkig)
- Chevrolet Caprice (1966-1996)
- Chevrolet Cavalier (1982-2005)
- Chevrolet Captiva (2006-2015)
- Chevrolet Celebrity (1982-1990)
- Chevrolet Chevelle (1964-1977)
- Chevrolet Chevette (1976-1987)
- Chevrolet Citation (1980-1985)
- Chevrolet Cobalt (2005-napjainkig)
- Chevrolet Colorado (2004-napjainkig)
- Chevrolet Corsica (1987-1996)
- Chevrolet Corvair (1960-1969)
- Chevrolet Corvette (1953-napjainkig)
- Chevrolet Equinox (2005-napjainkig)
- Chevrolet Impala (1958-1985,1994-1996,2000-napjainkig)
- Chevrolet HHR (2006-napjainkig)
- Chevrolet Lacetti (2004-2011)
- Chevrolet Lumina (1990-2001)
- Chevrolet Lumina APV (1990-1996)
- Chevriket Malibu (1964-1983,1997-napjainkig)
- Chevrolet Monte Carlo (1970-1988,1995-2007)
- Chevrolet Monza (1975-1980)
- Chevrolet Orlando(wd) (2010-napjainkig)
- Chevrolet Silverado (1999-napjainkig)
- Chevrolet Sonic (2011-napjainkig)
- Chevrolet SSR (2003-2006)
- Chevrolet Suburban (1933-napjainkig)
- Chevrolet Tahoe (1992-napjainkig)
- Chevrolet TrailBlazer (2002-2008)
- Chevrolet Traverse (2010-napjainkig)
- Chevrolet Trax (2012-napjainkig)
- Chevrolet Uplander (2005-2008)
- Chevrolet Vega (1971-1977)
- Chevrolet Venture (1997-2005)
- Chevrolet Volt (2010-napjainkig)
Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 4.0 Unported Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.
Chevrolet El Camino Pick-Up (FF10) Custom - Halálos iramban távirányítós
Chevrolet Impala SS 396 szürke