Történelemre épülő jövő – Az EB110 öröksége
A Centodieci autó modell nem a semmiből jött. Az egész történet 1991-ben kezdődött, amikor a Bugatti (akkoriban újraélesztett márka) bemutatta az EB110-et – egy ék alakú, kék színű, W12-es szörnyeteget, amelyről csak suttogva beszéltek a versenypályák árnyékában.
Az EB110 autómodell volt az első Bugatti, amit a márka újjászületése után mutattak be – brutális teljesítmény, forradalmi dizájn, és egyfajta bátorság, amit csak az álmodók engedhetnek meg maguknak. Ez volt a szupersportautók korai úttörője.
És a Centodieciautómodell? Az EB110 újragondolt, szteroidokon élő leszármazottja, egy vérbeli hommage, ami a múltat ünnepli, de a jövőnek épült.
Mi rejlik a név mögött?
A „Centodieci” olaszul annyit tesz: száztíz. Ez természetesen a Bugatti 110 éves évfordulójára utal – egy egész évszázados örökségre, amelyet olyan legendás nevek fémjeleznek, mint Type 35, Veyron, Chiron és természetesen az EB110.
Ezt az autó modellt nem sorozatgyártásra szánták. Ezt nem azért készítették, hogy tele legyen vele az utca. Ezt a szenvedélynek szánták. A gyűjtőknek. Az őrülteknek. Az álmodozóknak. Pont olyanoknak, mint Te.
Technikai adatok – Számok, amik beszélnek
-
Motor: 8.0 literes W16, 4 turbóval (igen, néggyel)
-
Teljesítmény: 1600 lóerő
-
0–100 km/h: 2,4 másodperc (!)
-
0–200 km/h: 6,1 másodperc (!!)
-
0–300 km/h: 13,1 másodperc (!!!)
-
Végsebesség: 380 km/h (elektronikusan korlátozva)
De a Centodieci autó modell nem csak gyors. Precíz. Kifinomult. Vadállat és balerina egy testben.
A W16-os motor négy turbófeltöltővel dolgozik, mint valami mechanikus zenekar, ami egyszerre adja elő a Wagner-operát és a Top Gun főcímzenéjét. A hangja nem is hang – ez maga az isteni dübörgés.
Dizájn – A múlt formavilága, újratervezve
Első ránézésre látszik: ez nem a Chiron. A Centodieci autó modell szándékosan szakít az ívelt, áramvonalas vonalakkal, és visszatér az EB110 szögletes, szoborszerű karakteréhez. A lapos, ék alakú orr, az 5 kis kör alakú oldalsó légbeömlő, és a LED fényszórók éles tekintete mind az 1990-es évek autóépítésének aranykorát idézik – persze modern tolmácsolásban.
Hátul a Centodieci fényinstalláció-szerű lámpasávval és egy gigantikus aktív hátsó szárnnyal tűnik ki, mintha egy Batmobil és egy rakéta találkozott volna egy olasz dizájnstúdióban.
És a beltér? Minimalista luxus. Bőr, Alcantara, szénszál, kézzel varrott részletek, és egy vezetési élmény, amitől úgy érzed, te vagy az autó.
Limitált széria – 10 autó, 10 legenda
Mindössze 10 darab készült a Centodieci autómodellből. És mind a 10 példány már a bemutatás előtt elkelt. Ez nem véletlen.
A Bugatti nem akart tömeggyártani. Ikonokat akart alkotni. Minden egyes példány személyre szabott, és más-más gyűjtőhöz került – milliárdosokhoz, világsztárokhoz, álmodozókhoz. De a legfontosabb: autóőrültekhez.
Kinek való a Centodieci autómodell?
-
Annak, aki nem elégszik meg az "exkluzívval", csak a "soha nem látott" elég jó.
-
Annak, akinek a garázsában már ott van egy Chiron, egy Veyron autómodell – de még valami különlegeset akar.
-
Annak, aki történetet akar birtokolni.
Ez az autó modell nem csak gyűjtőknek készült. Ez az autó legendák születésének bizonyítéka.
Összegzés: Nem csak egy hiperautó – egy időtlen műalkotás
A Bugatti Centodieci autómodell tökéletesen ötvözi a múlt iránti tiszteletet a jövő ígéretével. Miközben technikai adatai a világ leggyorsabb autói közé emelik, a formája és hangulata egy egész korszak emlékét hordozza. És mindezt nem hivalkodó módon, hanem eleganciával, visszafogottan – pont úgy, ahogy csak a legnagyobbak tudják.
Készen állsz, hogy megismerd ezt az ikont közelebbről?
Lehet, hogy nem fogsz minden nap találkozni egy Centodieci-vel. De ha egyszer meglátod… többé nem felejted el. És ha egyszer a kezedbe veszel egy tökéletesen kidolgozott modellautó változatot belőle – lehet, hogy ott kezdődik majd a saját Bugatti-autómodell gyűjteményed.
Nagy márkák, apró részletek – blogunkban bemutatjuk az autógyártókat és a modellautó-készítőket is!