Bambi Sporty autó: A buborékautók korszaka

Bambi Sporty autó: A buborékautók korszaka

A 20. század közepén a közlekedés világát forradalmasító új formák jelentek meg, amelyek közül az egyik legérdekesebb képviselője a Fuldamobil S6 volt. Ez a kisteljesítményű, kétajtós német sportkupé, amelyet 1962-ben mutattak be, nem csupán különleges dizájnjával hívta fel magára a figyelmet, hanem a buborékautók korai példájaként is megállta a helyét. Cikkünkben felfedezzük e jármű történetét, technikai újításait és kultúrtörténeti jelentőségét.

Tervezés és fejlesztés

A Fuldamobil S6 terveit Norbert Stevenson, egy NSZK-s újságíró készítette el, aki egy városi kisautó megalkotására törekedett. Az elképzelés célja az volt, hogy egy könnyen manőverezhető, gazdaságos jármű készüljön el, amely képes két személy szállítására. Stevenson munkáját Karl Schmitt, a Bosch egyik legismertebb alkatrész kereskedője segítette. A jármű gyártása Fulda városában zajlott, ahol több típust is létrehoztak, de a legnépszerűbb modell az S6 lett.

A gyártás jogát több külföldi gyár is megvette. Az Egyesült Királyságban, Chilében és Törökországban Nobel, Argentínában Bambi, Hollandiában Bambino, Svédországban FKF (Fram King Fulda) márkanév alatt készültek.

Az S6 jellemzői

Az S6 változásokat hozott elődjéhez képest (Type N), amely mindössze pár hónapig volt gyártásban. Míg a Type N fából készült szerkezete nem volt elég biztonságos, az S6 alumíniumból készült váza már sokkal modernebb és biztonságosabb volt. A karosszéria szélesebbé vált, és az autó már ablaktörlőt is kapott – ezek olyan funkciók voltak, amelyek elődjei számára még hiányoztak. A jármű formaterve egyedi volt: az öngyilkos ajtók és a különleges kasztni forma sokak számára emlékeztetett egy Porsche kistestvérére vagy akár Walt Disney Malackájára is. Az autó két ülése hátra dönthető volt, lehetővé téve ezzel a fekvőhely kialakítását. Azonban nem minden funkció működött zökkenőmentesen; a motor rezonanciája hatással volt az autó egész szerkezetére, amit gumi elválasztással próbáltak orvosolni.

A buborékautók végnapjai

A '60-as évek elejére azonban megváltozott az emberek ízlése: elegük lett a motorra hasonlító járművekből és "igazi" autókat akartak. Ez végzetes következményekkel járt a buborékautók számára; 1961-re a Fuldamobil leállította termelését. Ma már igazi kuriózumnak számítanak ezek az autók: restaurált példányok ára akár 20 ezer euróra is rúghat.

A Fuldamobil S6 nem csupán egy autó; ez egy ikonikus darabja a történelemnek, amely tükrözi azt az időszakot, amikor az innovációk és új dizájnok új irányokat mutattak a közlekedési eszközök világában. Bár ma már ritkaságnak számítanak, emlékük tovább él minden veterán autórajongó szívében. Ha te is érdeklődsz a klasszikus autók iránt vagy szeretnél többet megtudni a buborékautók történetéről, ne habozz! Oszd meg velünk véleményedet vagy tapasztalataidat e különleges járművekkel kapcsolatban!

 

Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 4.0 Unported Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.  

Tartalomhoz tartozó címkék: Bambi Sporty autó

Kapcsolódó termékek

Bambi Sporty (1962)

1:43 méretarányos

modellautó

gyártó: Edicola

Kívánságlistára teszem
6.990 Ft