Tervezés és fejlesztés
A Fuldamobil S6 terveit Norbert Stevenson, egy NSZK-s újságíró készítette el, aki egy városi kisautó megalkotására törekedett. Az elképzelés célja az volt, hogy egy könnyen manőverezhető, gazdaságos jármű készüljön el, amely képes két személy szállítására. Stevenson munkáját Karl Schmitt, a Bosch egyik legismertebb alkatrész kereskedője segítette. A jármű gyártása Fulda városában zajlott, ahol több típust is létrehoztak, de a legnépszerűbb modell az S6 lett.
A gyártás jogát több külföldi gyár is megvette. Az Egyesült Királyságban, Chilében és Törökországban Nobel, Argentínában Bambi, Hollandiában Bambino, Svédországban FKF (Fram King Fulda) márkanév alatt készültek.
Az S6 jellemzői
Az S6 változásokat hozott elődjéhez képest (Type N), amely mindössze pár hónapig volt gyártásban. Míg a Type N fából készült szerkezete nem volt elég biztonságos, az S6 alumíniumból készült váza már sokkal modernebb és biztonságosabb volt. A karosszéria szélesebbé vált, és az autó már ablaktörlőt is kapott – ezek olyan funkciók voltak, amelyek elődjei számára még hiányoztak. A jármű formaterve egyedi volt: az öngyilkos ajtók és a különleges kasztni forma sokak számára emlékeztetett egy Porsche kistestvérére vagy akár Walt Disney Malackájára is. Az autó két ülése hátra dönthető volt, lehetővé téve ezzel a fekvőhely kialakítását. Azonban nem minden funkció működött zökkenőmentesen; a motor rezonanciája hatással volt az autó egész szerkezetére, amit gumi elválasztással próbáltak orvosolni.
A buborékautók végnapjai
A '60-as évek elejére azonban megváltozott az emberek ízlése: elegük lett a motorra hasonlító járművekből és "igazi" autókat akartak. Ez végzetes következményekkel járt a buborékautók számára; 1961-re a Fuldamobil leállította termelését. Ma már igazi kuriózumnak számítanak ezek az autók: restaurált példányok ára akár 20 ezer euróra is rúghat.
A Fuldamobil S6 nem csupán egy autó; ez egy ikonikus darabja a történelemnek, amely tükrözi azt az időszakot, amikor az innovációk és új dizájnok új irányokat mutattak a közlekedési eszközök világában. Bár ma már ritkaságnak számítanak, emlékük tovább él minden veterán autórajongó szívében. Ha te is érdeklődsz a klasszikus autók iránt vagy szeretnél többet megtudni a buborékautók történetéről, ne habozz! Oszd meg velünk véleményedet vagy tapasztalataidat e különleges járművekkel kapcsolatban!
Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 4.0 Unported Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.